Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

946 vizualizari
Nu mai e un mister pentru mulţi că trăim în simbioză cu bacteriile, care, de exemplu, ne ajută în procesul digestiei.

Dar există şi virusuri care ne ajută în mod natural la ceva şi cu care trăim bine mersi?
Senior (11.9k puncte) in categoria Biologie

Da.

Un tip de virus care a ajus să facă parte din fiinţa noastră se presupune a fi fost actuala mitocondrie. Aceasta are o structură genetică proprie, diferită de a nucleului celulei. Probabil, în trecutul strămoşilor noştri unicelulari, pe vremea în care apăruseră primele membrane celulare, unele celule au înglobat aceste maşini, noi fiind urmaşii lor. Din ce ştiu eu toată lumea vie (eucariote) conţine mitocondrii, aceşti "viruşi" ajungând să fie în simbioză cu noi.

PS: Se pare că mitocondriile sunt mai mult bacterii decât virusuri, ribozomii fiiind mai apropiaţi. Dar aceştia sunt produşi de nucleul celulei, deci ies din discuţie. Deşi există şi ipoteze de geneză a eucariotelor din structuri virale: http://en.wikipedia.org/wiki/Viral_Eukaryogenesis

Junior (1.3k puncte)
Salut Profule !

Sa precizam ca un virus NU este un organism viu (dupa definitia clasica), deci nu este vorba, stricto-senso de o simbioza.
Tocmai asta este fascinant,  virusul ca si "creatura" naturala este o replica data creationistilor care sustin ca un organism viu este prea complex ca sa fi fost creat pe cale naturala. Ei bine, IATA O CREATURA foarte simpla aparuta pe cale naturala, un virus parcurgand numai o parte din drumul spre un organism viu  - dovada ca se poate !

Se pare ca ADN-ul nostru este plin de "semnaturile" virusilor intalniti in lungul nostru drum evolutiv. Asta face exceptional un virus, stie sa-si insinueze propriul ADN in aparatul de reproducere a celulelor invadate - caracteristica utilizata si in ingineria genetica.
Din cate stiam eu, se presupune ca originea mitocondriilor ar veni de la procariote, aflate intr-adevar in simbioza, numai ca virusii nu sunt procariote. ADN-ul mitocondrial este intr-adevar diferit de cel nuclear, dar este tot al nostru si se mosteneste pe linie materna.

Truth are dreptate ca exista in ADN-ul uman o multime de semnaturi virale, dar ele nu au aparut neaparat de la o simbioza cu virusii respectivi, ci mai degraba de la o aparare impotriva lor. Prin simplitatea lor si mutatiile rapide, virusii sunt transmitatori de gene si au rolul lor in evolutie.

Totusi am gasit pe internet cateva cazuri rare, in lumea animala, de simbioza din care face parte si un virus.
o intrebare buna, si un raspuns foarte interesant! nu am mai auzit teoria asta despre mitocondrii!
1 plus 0 minusuri
Virusii buni, sint virusii care-i omoara pe dusmani nostri. Dusmani nostri pot sa fie bacteriile si parazitii, iar pe vremuri erau turcii, tatarii etc.
1 plus 0 minusuri