Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
5.2k vizualizari
O întrebare de pe vechiul QA care nu a primit răspuns...
(25 puncte) in categoria Auto - Moto

1 Raspuns

4 plusuri 0 minusuri
Cutia automata schimba singura vitezele, fara a apasa ambreiajul, in functie de turatia motorului si sarcina (drum drept, panta etc). Masinile cu cutie automata nu au ambreiaj. Pe scurt se poate spune ca au ambreiajul inclus in ele. Un mecanism interior important este convertorul  de cuplu care joaca rolul ambreiajului la cutiile manuale. Doar ca aici, in functie de semnalele transmise de senzori (turatie, viteza, sarcina etc) si de comanda electronica debraiaza atunci cand este necesar. Acest mecanism care poate fi pe baza de ulei, tip ambreiaj sau cu curea (generatii mai noi cu numar nelimitat de raporte de transmisie) asigura sau intrerupe transmiterea puterii. Exista diverse tipuri cu diferite solutii tehnice adoptate si diferite denumiri.

Puncte tari: usurinta in manevrarea automobilului, utila in trafic aglomerat ne mai fiind obligat sa schimbi des vitezele

Puncte slabe: consum mai mare de vreme ce nu mai ai controlul asupra turatiei la care schimbi, costuri mari (contine mecanisme complexe si scumpe), te lipseste de placerea de a conduce (parere personala).
Junior (1.5k puncte)
1 0
Nu înțeleg de ce ar fi consumul mai mare la transmisia automată, deși e drept că am mai auzit afirmația asta. M-aș aștepta ca programarea parametrilor la care se face schimbarea vitezei să fie optimizată pentru consumul minim. Astfel schimbarea manuală ar trebui, dimpotrivă, să fie un dezavantaj și o sursă de pierderi de randament, pentru că omul nu știe niciodată precis care este momentul optim pentru fiecare schimbare (și chiar dacă știe, mai poate și greși). Care e explicația?

Partea cu plăcerea de a conduce e subiectivă. Eu nu conduc decît mașini cu transmisie automată și mi s-ar părea că nevoia de a schimba manual vitezele mi-ar răpi din plăcerea șofatului. Deci probabil e o chestie de obișnuință.
1 0
Consumul mai mare sau mai mic este raportat la sofer, un sofer care "simte masina" va avea un consum mai mic in timp ce un sofer care nu este suficient de indemanatic va avea un consum mai mare. Parerea mea personala este ca daca nu esti in stare sa intri in armonie cu masina atunci te numesti sofer doar pe hartie.

Multe masini cu transmisie automata in zonele de deal "nu stiu" daca este mai bine sa mentina o treapta inferioara pentru a avea suficienta putere sa urce osor panta sau sa schimbe o treapta mai mare pentru a face economie, iar cand schimba treapta superioara raman fara putere si revin la treapta inferioara; asa se uzeaza mai mult cutia, si inca o crestere a consumului.

Un alt lucru bun este ca atunci cand stii ca ai nevoie de putere schimbi intr-o treapta inferiara exact cand trebuie cu o cutie manuala si nu astepti sa "isi dea seama" masina ca are nevoie de putere cand ai o cutie automata.

Eu nu am nimic personal cu nimeni, dar parerea mea este ca masinile cu cutie automata sunt destinate in primul rand lenesilor, celor care nu stiu sa conduca, celor care le lipseste un picior pentru a calca ambreiajul sau o mana pentru schimbator. Intr-adevar in multe tari se utilizeaza masinile cu cutii automate, dar asta pentru ca sunt mult mai usor de condus sau de invatat sa le conduci si in plus nu prea ii intereseaza consumul. Dar eu raman la parerea ca pentru un randament maxim un sofer bun are nevoie de o cutie manuala.
1 0
Randamentul cutiei de viteza automate este mai mic decat al uneia manuale. Are anumite pierderi, deci mareste consumul.
Cei care le prefera, nu folosesc masina pentru placera lor ci pentru
a se transporta.
1 0
Consumul este ceva mai mare la cele automate pentru că este optimizat alt parametru decât consumul economic şi anume cuplul motorului. Cu o cutie automată, maşina va dispune în modul cel mai optim de putere de la motor, iar asta înseamnă respectarea plajei de turaţii specifice acelui cuplu performant. Însă aceaşi plajă nu este cea mai eficientă economic, consumul fiind puţin mai mare. Diferenţa tinde spre zero dacă regimul de utilizare al maşinii este unul foarte "blând", cu solicitare de putere doar în cazurile strict necesare. Mai contează şi alte lucruri, cum ar fi acela că o cutie automată nu va debreia motorul decât când schimbă treapta sau este oprită maşina, iar asta înseamnă că motorul practic consumă permanent peste nivelul de mers în gol. La una manuală debreierea se poate face oricând, iar în mers în gol (la vale sau din inerţie) consumul este foarte mic.
...