Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 1 minus
1.5k vizualizari
Presupunem un avion care zboară cu 700 km/h la o înălțime oarecare, iar viteza vântului care bate din față este tot de 700 km/h. Ce se va întampla cu avionul atâta timp cât pilotul îl menține în planul în care bate vântul? - eliminăm situațiile în care pilotul va coborâ sau va urca avionul.

Știu că o să ziceți că o asemenea situație nu se va întampla niciodată fiindcă viteza vântului este aberant de mare iar în acest caz niciun pilot întreg la cap nu ar trece printr-o asemenea zonă, dar aș vrea să priviți această problemă strict dpdv teoretic.
Junior (1.2k puncte) in categoria Fizica
0 0
eu sunt curios ce viteza ii indica aparatele la bord in situatia aratata.
0 0
La bordul avionului sunt afisate doua viteze: viteza in raport cu fileurile de aer si viteza la sol ( masurata cu ajutorul radarelor).
0 0
Problema e ambiguă. Ni se spune că „avionul zboară cu 700 km/h”, dar nu se precizează față de ce reper. La fel, viteza vîntului nu are reperul precizat. Apoi întrebarea „Ce se va întîmpla cu avionul?” e obscură, pentru că nu e clar ce anume constituie o „întîmplare”.

Dacă viteza avionului e dată față de aer, iar a vîntului e dată față de sol, atunci în mod evident avionul va zbura pe loc (față de sol), dacă vîntul vine drept din față. Analogia cu barca pe rîu și cea cu omul care pășește în sens invers pe scara rulantă sînt amîndouă corecte.

Dacă viteza avionului e dată față de sol, atunci viteza vîntului nu contează. Avionul zboară pur și simplu cu 700 km/h față de sol și cu o anumită viteză față de aer.

Și astfel ajung la vechea mea vorbă, că și dacă am scrie fără greșeli de ortografie (de exemplu dacă am scrie „coborî”, nu „coborâ”, care nu e corect în nici o normă ortografică), tot n-ar fi îndeajuns. Comunicarea funcționează bine numai dacă interlocutorului i se transmit toate informațiile necesare.

4 Raspunsuri

3 plusuri 0 minusuri
Ca raspuns teoretic, daca te astepti sa stea pe loc, asa ceva nu se va intampla. Vantul va opune o oarecare rezistenta si va incetini un pic avionul, dar acesta fiind aerodinamic isi va face cale prin asa zisul vant.

Sa o luam altfel. Daca tu mergi cu 4km/h pe strada si din fata bate un vant cu 20km/h nici nu il simti. Asa si cu avionul proportional cu marimea si aerodinamicitatea lui nu va fi afectat.

Oricum vanturile sau tornadele sunt impartite in anumite praguri de intensitate. Pana in prezent pe pamant nu s-au inregistrat tornade mai puternice de 500-600km/h

Daca am vorbi de vaturi mai mici proportionale cu viteza avionului nu-l va impiedica, dar practic la viteze de 700km/h e posibil sa-l doboare.

Totul consta in intensitatea vantului proportional cu rezistenta opusa de obiectul vizat.
Senior (6.9k puncte)
3 plusuri 1 minus
Considerănd că vântul este constant şi orientat paralel cu direcţia de deplasare a avionului, atunci avionul va înainta prin curentul de aer. În niciun caz, dacă asta ai vrut să insinuezi, nu va sta pe loc în curentul de aer. Cu ce viteză va înainta? Depinde de forma pe care o are avionul.

Desigur, există şi o viteză a vântului când avionul pur şi simplu nu ar putea să înainteze, raportat la un punct de pe sol, dar nu ştiu să spun care e aia.
Senior (11.9k puncte)
1 plus 3 minusuri
Avionul va consua carburant mai mult.  Viteza avionului are ca reper suprafata terestra, iar viteza prin si fata de aer va fi de 700 + 700 =1400Km/h.  Ca sa fiu mai explicit, viteza avionului = spatiul parcurs / timp si care depinde de forta de inaintare a avionului si conditiile atmosferice.  Deci: viteza fata de sol ramine de 700Km/h, iar daca vintul sufla impotriva avionului, aceste ca consuma mai mult carburant.
Experimentat (3.3k puncte)
0 0
viteza vantului nu se aduna sub nicio forma.
Daca eu te-as impusca din spate in timp ce fugi cu un glont de 2km/s tu aduni viteza glontului la a ta ???
0 0
Viteza glontului fat de mine va fi mai mica cu viteza mea.
1 plus 1 minus
M-au surprins cele 3 răspunsuri. Soluţia problemei este cea evidentă: relativ la sol viteza aerului e ZERO. (Vezi deplasarea într-un mediu fluid) 1. Viteza de croazieră a avionului (în acest caz 700 km/h) este viteza în situaţia de aer staţionar, de lipsă a vântului. 2. Propulsia avionului se face prin elice sau turbine, absorbind aerul din faţă şi împingândul în spate, spre deosebire de maşinile de la sol în care propulsia se face prin transmiterea impulsului către sol prin roţi (pentru Quark) 3. Pentru o mai bună vizualizare aduc o mişcare analoagă, a unei bărci pe un torent: dacă un rîu curge cu 10 km/oră iar o barcă are viteza de croazieră de 10 km/h ea va rămâne pe loc relativ la ţărm (pentru Ciprian Constanin) 4. O analogie pentru deplasarea pe jos ar fi alergatul pe o bandă rulantă: dacă poţi alerga cu 30h/h iar banda rulantă se deplasează cu viteza de 30km/h atunci oricît mai mari eforturi vei face nu vei putea înainta (pentru Nelu) P.S. Nu mă interesează voturile negative. Puteţi să le păstraţi pentru voi. P.P.S. Nu am nici chef să inserez coduri pentru a scrie cu alineate. Aştept ca administratorul saitului să modifice opţiunile de postare pentru fluidizare.
Junior (941 puncte)
0 0
1. Ai dreptate! Am gândit simplist şi greşit. Viteza la sol este zero.

2. Care-i problema cu voturile negative?

3. Ce opţiuni de postare vrei? Eu pot să scriu cu aliniat fără să inserez coduri.
0 0
Domniile voastre ste rau la capitolul ratiune.  Daca banda rulanta se deplaseaza cu 30 Km/h  si alergatorul alearga cu 30km/h viteza lul va fi zero. In intrebare se spune ca avionul zboara cu 700Km/h. Asta e viteza data!!!
0 0
Atunci să ne lămurească Vlad Mihai care e scopul întrebării?
Viteza dată de el este măsurată relativ la sol sau e viteza de croazieră?
...