Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

3 plusuri 0 minusuri
2.0k vizualizari
Revenim cu această întrebare, care nu a fost lămurită pe deplin în vechea secţiune Q&A...
(25 puncte) in categoria Terra-Univers

1 Raspuns

6 plusuri 1 minus
Busola aflata la Polul Nord geografic va arata Polul Nord magnetic, situat la o distanta de aproximativ 800 Km. Aflata la Nordul magnetic busola nu va indica o directie anume, acul neavand niciun motiv sa selecteze o pozitie oarecare in plan orizontal, din cauza configuratiei campului magnetic la poli. Lasat liber, acul busolei ar avea tendinta sa arate susul si josul, dar niciun punct cardinal.
ca o completare. Riguros, Polul Nord magnetic este de fapt Sudul magnetic  al Pamantului. la fel se petrec lucrurile si in emisfera australa. in momentul actual Polul Nord Magnetic se afla in nordul Canadei si se deplaseaza spre Rusia. Cei doi poli magnetici ai Pamantului nu sunt antipodali (linia ce uneste cele doua puncte nu trece prin centrul Pamantului) si sunt intr-o permanenta miscare. de-a lungul vietii Pamantului au existat destule inversiuni ale polilor magnetici.
Acul busolei nu indica/arata puncte cardinale ci directia pe care se afla polii magnetici ai Pamantului, deci si in ultimul caz va arata asta.
Riguros, busola indica directia Sudului magnetic, aflat aproape de Nordul geografic.
Afirmația mea că, aflat la polul nord magnetic, acul nu selectează nici o direcție în plan orizontal ci indică susul și josul, adică, lăsat liber, s-ar așeza într-o poziție (aproape) verticală, este echivalentă cu a spune că el se poziționează de-a lungul direcției pe care se află cei 2 poli magnetici ai pământului.

Riguros, în alt loc decât polii magnetici, busola indică/arată o direcție paralelă cu cea pe care se află polii magnetici.
Busola nu indică nu direcția polilor magnetici, ci direcția locală a cîmpului magnetic, mai exact componentele din planul orizontal. Nu e același lucru decît în cazul ideal în care cîmpul magnetic al planetei ar avea o structură simetrică. Dar nu are. Mai mult, polii magnetici nu sînt exact diametral opuși, deci cînd acul se îndreaptă cu un capăt spre un pol (printr-o coincidență), celălalt capăt nu se îndreaptă spre celălalt pol (decît tot printr-o coincidență, dacă busola se află pe cercul mare determinat de polii magnetici). Este posibil ca alte planete să aibă mai mult de doi poli magnetici, pentru că prin definiție polul magnetic nu este decît locul de pe suprafața planetei în care cîmpul magnetic e orientat vertical, și este perfect posibil ca un cîmp magnetic intersectat de o sferă să aibă o mulțime de poli.

Așadar, John Flower 1, dacă pretindeți precizie în exprimarea celorlalți, pretindeți precizie și de la dumneavoastră înșivă.
Rigurozitatea si precizia necesita extrem de multe amanunte/definirea multor notiuni si factori luati in considerare.. Am vrut doar sa fiu concis dar nu am gasit/folosit termenul corect. Era un caz ipotetic in care se excludeau anomaliile magnetice locale datorate de ex. unor zacaminte. Busola e ca o balanta care se "echilibreaza" sub influenta rezultantei tuturor fortelor/campurilor din Univers cu care interactioneaza in diverse masuri. Daca e pana acolo, si Alfa Centauri e influentata de frecarea dintre acul busolei si axul ei.