Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

3 plusuri 0 minusuri
919 vizualizari

Am aflat dintr-o animaţie la care am ajuns tot de aici despre Cruithne, un asteroid care orbitează în jurul Soarelui cu o perioadă foarte apropiată de perioada orbitală a Pământului. Unii îl numesc, impropriu, a doua lună a Terrei.

Eram curios dacă ştiaţi de existenţa acestui corp ceresc (ar fi trebuit să am cunoştinţă de existenţa sa ori nu e tocmai o "vedetă"?) şi, dacă da, ce alte informaţii relevante ar mai fi de spus despre el...

Senior (8.1k puncte) in categoria Stiati ca?-Univers
nu stiam de existenta ei, dar corpul este mic diametru (5km), in comparatie cu luna 3476km,   pe sprafata lunii ar intra 159 de Romanii, sau 2 URSS.
luna, 159 romani, 2 URSS ????
care e faza ca nu m-am prins !
@Ciprian Constantin, bine ar fi fost sa stim toti despre existenta corpului ceresc Cruithne, dar daca nu stim este si datorita mici lui dimensiuni. 5km.

Am pus comparatia ca sa se inteleaga mai bine, dferentele, pe suprafata lunii ar cuprinde aprox. 159 Romanii sau doua URSS.  Eu inteleg mai bine numere mari daca am alte unitati de comparatie cunoscute.

4 plusuri 0 minusuri
Cruithne a fost descoperit in anul 1986 10 octombrie la Siding Spring Observatory ce este situat la 1165 de metri (3822ft) deasupra nivelului marii in Parcul National Worrumbungle de pe culmea Muntelui Woorat, cunoscut si sub numele (Muntele de primavara Siding).

Observatorul apartine Universitatii Nationale Australiene (A.N.U.), infiintat in anul 1924 care actualmente faciliteaza de 12 telescoape printre care si Schmidt 1,2 m(UKST), telescop care cu ajutorul cercetatorului Duncan Waldron a descoperit asteroidul 3753 Cruithne.

Asteroidul 3753 Cruithne, numit dupa Cruthin sau Cruithne (un popor medeval irlandez) este de aproximativ 5 km, si are un diametru de 3,1 km, deci este foarte mic fata de Luna, unicul satelit al Terrei.

3753 Cruithne este calificat in mod gresit drept satelitul Pamantului, fiindca urmeaza o orbita elipitica in jurul Soarelui, asemanatoare cu orbita Terrei, si care  nu se apropie foarte mult de aceasta. De pe Terra (Powell Observatory Louisburg,Kansas) orbita lui se vede in forma de potcoava, iar asteroizi ca 3753 Cruithne, adica care intra in orbita Terrei de la exterior sunt foarte multi, deci nu trebuie sa ne facem griji de vreo ,,coleziune,, iar aici doresc sa dau cateva exemple asemanatoare

- 3752 Camilo, 3671 Dionyusus, 4015-Harrington, (60530) 1993 BW-3, 6489 Golevka si multe altele.

3753 Cruithne isi parcurge intreaga orbita in aproximativ 770 de ani, fiindca viteza lui pe orbita fata de Terra este foarte mica (27,73 km/s) .Cel mai apropiat punct fata de Terra pe care asteroidul il atinge este de 15.000.0000 de km odata la 385 de ani, iar viitoarea abordare vine in anul 2285.

Cateva sute de mii de asemenea asteroizi au fost descoperiti pana in prezent, si alte cateva mii se descopera in fiecare an. Evident, sunt sute de mii de asteroizi din pacate  prea mici ca sa fie vizibili de pe Terra.

PS - Din categoria asteroizilor giganti, 99 la suta sunt descoperiti. ex - 26 de asteroizi cu diametrul mai mare de 200 de km