Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

3 plusuri 0 minusuri
728 vizualizari
Experimentat (3.6k puncte) in categoria Terra-Univers

7 Raspunsuri

1 plus 2 minusuri

poftim un articol deoarece eu nu sunt in masura sa dau un asemenea raspuns

Senior (6.9k puncte)
teorii ,ipoteze  ,gânduri ale oamenilor, filozofii
3 plusuri 1 minus
Universul cum îl cunoaştem noi a început să existe la Big Bang .

Înainte de el nu exista materie.
Junior (632 puncte)
4 plusuri 0 minusuri
Inainte de lungimile Plank exista o informatie imposibil de accesat, pentru ca masuratorile unui sistem nu pot avea loc mai jos de timp Plank. De la aceste dimensiuni spre 0 nimic nu poate fi demonstrat decat acceptat ca relevant. (teoria corzilor de exemplu). Daca a existat ceva inainte, dupa cum vezi, fiecare are cate o teorie.
5 plusuri 0 minusuri
Salut.

Iarasi ajungem la Teoria M(Universul are 11 dimensiuni). Aceste extradimensiuni(Celelalte 7 pe linga cele 4 cunoscute-3 spatiale plus timpul) sunt "strânse" într-o regiune a spatiului (spatiu Calabi-Yau) prea mica pentru a putea fi vizibila. Teoria M vine cu ceva in plus: unele din aceste dimensiuni ar putea fi foarte mari, chiar infinite.Lisa Randall de la Universitatea Harvard a fost cea care a deschis calea catre aceasta idee plecând de la gravitatie: "forta gravitationala este foarte slaba în comparatie cu celelalte forte. Daca te uiti în jur, spui ca gravitatia nu pare atât de slaba, dar daca stai sa te gândesti întregul Pamânt trage de tine si totusi poti sa ridici lucruri de pe sol."Lisa Randall explica aceasta ciudatenie prin prezenta dimensiunilor aditionale: gravitatia este la fel de puternica ca si celelalte forte dar  ea se scurge în aceste dimensiuni pe care nu le putem vedea. Ecuatia însa nu functiona din aceasta perspectiva. La auzul ideii ca s-ar putea sa existe alta membrana în dimensiunea 11, Randall a schimbat perspectiva asupra problemei gravitatiei si a gasit o alta solutie: gravitatia nu se scurgea din universul nostru spre alte dimensiuni, ci invers, din alte dimensiuni în universul nostru. si astfel s-a ajuns la o notiune mult timp ocolita de comunitatea stiintifica: universurile paralele.

Cercetatorii au ajuns iarasi la încercarea de a explica singularitatea ce a precedat Big Bang, de data aceasta cu ajutorul Teoriei M. În 2001, aceasta a suferit o transformare din partea lui Burt Ovrut. Desi pâna atunci se credea ca a 11a dimensiune este un loc pasnic în care universurile-membrana plutesc linistit, Burt Ovrut spune ca de fapt "universurile se misca prin dimensiunea 11 ca niste valuri imense puternice." El mai spune ca nu este atât de mult loc pentru toate universurile, asa ca daca ele se misca, atunci exista posibilitatea ca ele sa se loveasca unele de celelalte. De fapt, ele ori se departeaza una de cealalta, ori se lovesc. Urmatoarea întrebare logica este ce se întâmpla când universurile-paralele se lovesc? Raspunsul este dat de astronomul Neil Turok: "Big Bang este consecinta întâlnirii dintre doua universuri paralele." Universul nostru are însa în unele locuri concentrari de materie: stele, galaxii, quasari si alte aglomerari. Acestea se explica tot prin universurile paralele. Neil Turok spune ca acestea se misca precum valurile si tot ca valurile, suprafata lor nu este plata, ci se unduieste. Astfel, când universurile paralele se lovesc, ele nu se lovesc uniform pe toata suprafata si concomitent, ci în puncte diferite si la momente diferite în timp. Asa se explica nasterea universului în forma pe care o cunoastem noi, cu ajutorul Teoriei M.PA
Junior (435 puncte)
2 plusuri 1 minus
Cum zicea asexe mai sus: teorii, ipoteze, filozofii. Parerea mea e ca stiinta nu va explica niciodata cum ceva a luat fiinta din vid absolut. Cum poti sa ai ceva din ABSOLUT NIMIC? (Si lasati-ma cu prostia de vid cuantic. daca e sa o luam asa, vidul cuantic de unde a aparut? E o invartire in jurul cozii in cel mai pur sens.)
4 plusuri 1 minus

daca timpul, asa cum il stim, a aparut odata cu universul, iar fizica moderna sustine ca asa stau lucrurile, nu putem nici macar imagina notiunea de timp inainte de Explozia initiala. Deci nu putem vorbi de Univers "inainte" de big Bang, macar pentru simplul fapt ca notiunea de "inainte" nu are sens in acest context.

Senior (8.1k puncte)
0 0
pentru ca totul se intampla aici si acum, asa a fost mereu... timpul reprezinta incapacitatea noastra de a vedea lucrurile asa cum sunt.
e interesant ca avem tupeul sa consideram ca aceasta unitate inventat se pliaza si pe univers, la fel de amuzant si de ineficient precum ideea cum ca pamantul ar fi in centrul universului, din nou, avem impresia ca timpul nostru este valabil si in univers...
traim in iluzii si pana nu ne trezim nu vom vedea cu adevarat ce inseamna sa existi.
3 plusuri 0 minusuri
Conform datelor pe care omenirea le detine pana in acest moment inainte de Big-Bang nu a existat Univers, sau bine, ceea ce intelegem acum prin Univers. Intrebarea ar fi fost: "Ce a existat inainte de Big-Bang?"

Din cate observ raspunsul la aceasta intrebare nu poate fi aflat decat daca ne gandim la modelul singularitatii Big Bangului, unde timpul este 0. Acest lucru inseamna ca noi nu putem defini nici macar timpul de inainte de Big-Bang din moment ce timpul spatial este singular, si a luat nastere odata cu Big-Bangul. Mai exista si ale modele ale Big-Bangului , ca cel al haosului sau cel al inflatiei sustinut de Linde. Conform acestuia Big-Bangul si implicit Universul nostru nu-i decat un balon in expansiune, intr-o spuma spatiala. Dar nu exista posibilitatea sa afli informatii din afara propriului balon. Deci, cum frumos a scris "THEBEST", despre teoria M.PA, cu ale sale universuri paralele.  Concluzia: nu putem vorbi cu certitudine.
Junior (366 puncte)