Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

6 plusuri 0 minusuri
667 vizualizari
Junior (435 puncte) in categoria Fizica

4 Raspunsuri

4 plusuri 0 minusuri

Cel mai bun raspuns
Pentru a raspunde corect la aceasta intrebare trebuie sa stim cu exactitate ce este o "gaura neagra"  si anume  un  "ceva" cu o masa imensa , dar concentrat intr-un spatiu  mic ( raportat  la aceasta masa)  care  produce o "gaura" *  in structura spatiu-timpului.

Intr-o gaura neagra , asupra tuturor  corpurilor  trecute de orizontul evenimentelor( limita minima de apropiere pentru a nu fi absorbit)    se va exercita o forta gravitationala din ce in ce mai puternica , o forta mareica , in sensul ca forta care actioneza asupra capatului de inaintare va fi mult mai puternica decat cea care actioneaza chiar in imediata indepartare, iar aceasta diferenta de acceleratie care se implica  duce  la  dezintegrarea corpului pana la cel mai elementar stadiu - de atomi(acest proces are loc extrem de rapid). Ei isi vor continua calatoria spre centrul gaurii negre  la viteze ce depasesc viteza luminii , astfel timpul "stationand " pentru ei ** .  Ce se intampla cu acestia data ajunsi in singularitate ( centru) nimeni nu stie sigur.

* notiunea de "gaura" o folosesc pentru a descrie cat mai comprehensiv    efectele  gaurii negre asupra spatiu-timpului ,  insa nu trebiue luata in mod  literal.

**   Ajuns la acest nivel  ai mai avea o perspectiva  a ceea ce sa gaseste in exteriorul orizontului evenimentelor , insa pentru cei din afara vei fi de mult disparut. Evident insa acest lucru nu este posibil din cauze prezentate in text
O intrebare interesanta.

In centrul unei gauri negre se afla ceea ce se numeste singularitate, adica o zona in care spatiul si timpul dispar, densitatea este considerata infinita, de asemenea si forta gravitationala.

Dupa ce ajung acolo prima data, vin cu mai multe amanunte :)
3 plusuri 0 minusuri
Quarc, nu putem spune densitate si gravitatie infinita deoarece gaurile negre se maresc, fapt ce demonstreaza ca densitatea nu e infinita ci a atins un punct maxim...... Daca ar fi incaput materie la infinit nu s-ar fi marit. Faptul ca se maresc demonstreaza ca au nevoie de spatiu. In interior particulele (gravitonul de exemplu) ce genereaza vibratii demonstreaza ca totusi exista timp. Constantele lumii cuantice nu pot fi dizolvate in gaura neagra.
Neutroni lipiti unul de altul, adica fara spatii goale. Daca stim diametrul unui atom de fier si diametrul nucleului atomului de fier, respectiv diametrul unui neutron. Putem calcula masa si forta gravitationala a unui cm2 de gaura neagra.
Neutroni sunt in cazul stelei neutronice, nu a gaurii negre.
O stea neutronica e o Gaura Neagra de o dimensiune si densitate mai mica, care nu are forta gravitationala sa capteze lumina