Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

3 plusuri 1 minus
1.5k vizualizari
Experimentat (3.6k puncte) in categoria Terra-Univers
0 0
Daca Universul e inchis nu inseamna ca se poate iesi din el. Nu ai cum sa iesi undeva unde nu e spatiu, e vorba ca spatiul e inchis. Iar daca ar fi sa folosesti altceva, gen hiperspatiu, nu trebuie neaparat sa fii intr-un Univers inchis.
0 0
Nu e inchis, e infinit dar se poate trece intr-un altul printr-o gaura neagra.
0 0
Iahim, nu e infinit si nici nu se poate trece intr-un altul printr-o gaura neagra.
0 0
Poate Iahim vorbeste din proprie experienta.
0 0
Eu ma refeream la un tot unitar cand am zis ca e infinit, nu la Universul nostru in mod specific. Incercam doar sa va pun pe ganduri dar inteleg ca nu se mai practica...

2 plusuri 1 minus
Universul se extinde in mod accelerat in spatiu. Dincolo de spatiu nu exista, nici ca notiune, nici sa ne imaginam.

Nu putem sa iesim din Univers, deoarece nu are limite, desi e finit. Nu exista notiunea de non-Univers sau non-spatiu.

Spatiul-timp este un concept care nu poate fi descris prin frontierele sale ci prin proprietati.

O ''iesire'' din Univers ar insemna intersectarea unor ''frontiere'', ceea ce face din ipoteza doar un exercitiu de fantezie.

Matematic vorbind, un sistem este inchis daca prin intermediul frontierelor sale nu admite patrunderea nici unui element extern. Neavand sens notiunea de exterior al spatiului, nu se poate pune problema de univers inchis, cel putin in termenii in care am definit "inchis/deschis''.
0 0
de unde stii ca Universul nu are limite ? si cum se poate sa fie finit si fara limite ?
Finitudinea implica existenta unor limite !
0 0
Un exemplu de cantitate finita si fara limite (margini, frontiere) : suprafata Pamantului. Este finita, dar nu exista niciun punct in care sa poti spune ca esti la limita (marginea, frontiera) suprafetei. Ea nu poate fi descrisa ca incepand intr-un punct si terminandu-se in altul. Finit si fara frontiere are sens. Vezi si Scurta istorie a timpului a lui Hawking, ideea e detaliata acolo.
0 0
Spatiul si timpul sunt caracteristice materiei deci au o limita...
Universul este hiperspatiul in sine care evolueaza exponential si daca nu e acceptata o notiune de "non-Univers"(sau orice altceva) nu inseamna ca nu poate exista.
Pana una alta vorbim in teorie deci scuteste-ma de limite si gandeste mai departe intrucat imaginatia reprezinta puterea creatoare, pe cand mintea rationala un simplu slujitor.
0 0
Iahim, spre deosebire de un pepene care are coaja, nu putem vorbi despre limite, margini ale spatiu timpului. Daca a iesi din pepene sau din cutie  presupune traversarea marginilor acestora, nu in acelasi sens se poate vorbi de  iesirea din Univers pentru ca nu exista acele frontiere care sa fie traversate. In sensul mentionat de tine, cu gaura neagra sau cu imaginatia, este altceva. Asa se poate. Dar, ce a fost cu expresia "scuteste-ma de limite"? Te-ai enervat? Ca Anemon a dat un raspuns bun.
0 0
Iahim, Universul exista peste tot acolo unde exista Spatiu-Timp, iar Spatiul si Timpul au o curbura continua si fara de sfarsit si de aceea din orice unghi ai privi pare ca tu esti in centru iar undeva la 13.7 mld ani lumina exista un capat. Probabil "cei" care "privesc" de acolo catre Pamant considera ca aici este marginea Universului. Nu ai cum sa iesi din Univers catre ceva ce nu exista. Exista o marginea a Universului dar care nu se poate atinge fizic. In orice directie ai merge ti se va parea ca esti tot in centru.
Gandeste-te la Univers ca la o gogoasa in forma de colac de salvare.  Din orice colt ai privi nu vei reusi sa gasesti capatul. Acum gandeste-te ca vezi acea curbura in orice directie te-ai deplasa in Univers si incerci sa-i gasesti capatul ceea e imposibil caci cu fiecare pas ea se curbeaza.
Din punct de vedere al perceptiei creierului nostru fiecare pas facut inainte sau inapoi ne aduce in centrul Universului. Cam greu de gasit marginile nu?