Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

3 plusuri 4 minusuri
670 vizualizari
De ce acel punct numit singularitate a avut nevoie sa se extinda in timp si spatiu?De ce nu a ramas doar la stadiul de punct de energie?Sau daca a existat ceva inainte de singularitate de ce a existat?Exista vreun scop pentru care exista univers?DE CE EXISTA  CEVA  IN LOC SA NU FIE  NIMIC???
Junior (435 puncte) in categoria Psihologie - Filozofie
THEBEST, vorba ta: stiinta sau religie?
La intrebarea asta o sa-si raspunda fiecare dar aparent nu exista "nimic" in infinitate... Iar Universul exista pentru ca asa a ales sa se manifesta aceasta energie care constituie esenta singularitatii.
De ce exista ceva "in loc" sa nu fie nimic?
Dar de ce sa nu existe ambele simultan?
"Nimicul" de care vorbesti se manifesta permanent ca "ceva".
Pentru ca ai pus intrebarea la filozofie, iti dau un exemplu (in rezumat) din filozofia hindusa:
"Un discipol merge la Guru (maestrul) sau si-l intreaba:
- Maestre, cine sunt Eu?
Maestrul ii spune:
- Vezi stejarul acela urias? Adu-mi o ghinda de la acel stejar.
Discipolul aduce ghinda si maestrul ii spune:
- Desfa ghinda in bucati tot mai mici si spune-mi ce gasesti inauntru.
- Nimic ! spune discipolul.
- Din nimicul acela a aparut ghinda si din ea a crescut stejarul. Nimicul acela esti Tu, nimicul acela e Sufletul Universal, din el apar toate, nimicul acela e tot ce exista. ii raspunde Guru."

Salut Best,

Pentru ca suntem pe sectiunea filosfie,am sa amintesc un cunoscut enunt al lui  Lucretiu in De rerum natura  (Despre natura lucrurilor) : Ex nihilo nihil. Nimic...  mai adevarat!  Singularitatea initiala nu a fost ceva ce putem numi nimic, a fost Universul insusi, in ipostaza lui de punct de energie. Structura Univesului nu e imuabila, este dinamica. In intelegerea mea, nu exista un scop pentru ca Universul sa existe, un scop pentru care Big Bangul trebuia sa se fi intamplat. Este incitant sa incercam sa ne imaginam ce a determinat Universul sa isi schimbe atat de radical ipostaza, ce a provocat saltul de la punct de energie la structura spatio-temporala atat de complexa pe care o are in prezent? In lipsa unor explicatii "oficiale", eu inclin spre urmatorul raspuns : accidentul. Acea "ordine inghetata" a singularitatii trebuie sa fi fost guvernata de incertitudine, in aceeasi masura in care incertitudinea, proprietate intrinseca materiei si nu efect de observator, face ca o particula "sa nu-si stie" concomitent si pozitia exacta in spatiu si valoarea impulsului. Destabilizarea singularitatii, efect al caracterului ei nedeterminist, a generat Universul cosmic asa cum este el, deoarece punctul de energie a continut "codul genetic", ADN-ul, setul de legi al acestui univers si nu al altuia, posibil sau nu.

Deci Universul e determinist datorita "legilor" sale dar cand vine vorba de singularitate crezi in existenta haosului si a incertitudinii? Credeam ca e acelasi Univers, aceeasi energie.
PS: structura spatio-temporala ne este comuna noua dar nu sta la baza Universului...
fara a face apel la religie, cred ca ti-ai raspuns singur la intrebare te citez "DE CE EXISTA CEVA IN LOC SA NU FIE NIMIC???" Daca nu ar fi existat Universul atunci nu ar fi existat -->"NIMIC".

daca mergem pe principiul cauza-efect, atunci cauza ar fi- "nimicul", iar efectul-Universul.