Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

3 plusuri 0 minusuri
392 vizualizari
Spuneti pareri SF despre ce credeti ca vom putea face in viitor !

Eu cred ca vom putea dubla viata,  deja sunt toate felurile de experimente bazate pe celule stem.  vom calatorii in nave intergalactice. vom capta energia solara in proportie de 80%...
Senior (6.9k puncte) in categoria Terra-Univers

2 plusuri 0 minusuri

Si cand facem speculatii, sa ne straduim sa fie logice !smiley Iata care cred ca o sa fie cronologia pasilor Omenirii, in ordine:

1. Imbunatatiri biologice: preselectia genetica a urmasilor, eradicarea bolilor cronice (cancer, diabet, etc), prelungirea vietii prin manipularea ceasului biologic/telomeri, cultura in vitro a tuturor organelor cu exceptia creierului.

2. Colonizarea (limitata si relativ putin numeroasa) a Sistemului Solar, intai in scop de explorare apoi pentru exploatarea de resurse (colonii miniere).

3. Trecerea la faza de ciborg (sfarsitul erei biologice), initial prin extensii cibernetice ale functiilor biologice, apoi prin trecerea definitiva la creier electronic. Acest lucru NE VA ELIBERA de destinul nostru biologic fragil/instabil, vom fi liberi sa colindam galaxia, fara teama unui sfarsit implacabil.

Din acest punct mi-e greu sa speculez mai departe, ganditi-va si voi, SUNT NEMURITOR, APROAPE INTANGIBIL, AM LA INDEMANA RESURSE NELIMITATE,  COMUNICARE WIRELESS PE DISTANTE MARI, SA MA INMULTESC NU MAI ARE SENS, care ar fi mobilul meu ? Parerea mea este ca ramane unul singur: INFORMATIA. Ar fi singura care ar da un atuu asupra semenilor. Ce nevoie ar avea de un atuu ? Pai la baza suntem tot oameni, ar ramane instinctul concurential !smiley Parca ne vad alergandu-ne ca sa dowloadam informatia din creierele semenilor !

4. In fine, cu sansele cele mai mici, am putea sa invatam sa deschidem "gauri de vierme" - in acel moment am stapani spatiul si am deveni o fiinta Universala.

Referitor la sugestiile lui Adet,  cred ca cheia energetica pe termen mediu sta in stapanirea fuziunii nucleare, adica sa ne facem proprii "sori". Apoi putem avea in  vedere si antimateria.

Calatoriile intergalactice inseamna foarte departe, avand in vedere ca numai pana la prima stea din galaxia noastra sunt mai mult de 4 ani lumina ! Numai "through the wormhole" ...

Mi-am dat seama ca am scapat un aspect important pe care il sugera Adet, vom supravietui oare suficient de mult ca sa avem sansa de a deveni o specie care sa insemne ceva in galaxie sau vom disparea ca fraierii ?

Eu cred ca da, vom supravietui, chiar cu pretul vietii semenilor in cazul in care resursele vor deveni insuficiente, pur si simplu populatia va scadea.

Dar de aceea mentionam ca SINGURA SANSA PE TERMEN LUNG ESTE SA EVADAM DIN BIOLOGIC, CARNEA ESTE FOARTE PERISABILA IN CONDITIILE SPATIULUI (lipsa oxigen, lipsa alimente, lipsa gravitatie, rezistenta minima la radiatii, etc) ! Si avem nevoie de spatiu, caci deja ne sufocam pe planeta noastra micuta ...
Cum incerci sa faci speculatii "logice" cand nu ai toate piesele din puzzle?
Nu ca nu ar exista dar nu le vedem, si de aici imaginatia o ia din loc, dar limitata inca cu ce a fost obisnuita. Stii ca exact robotizarea se urmareste dar toate iluziile se prabusesc intr-un final.
2 plusuri 0 minusuri
Salut.Buna intrebare.

Pai care e scopul omenirii?Acela de a deveni ZEI.Deocamdata nu suntem zei dar suntem ca un copil care invata si se dezvolta pentru ca pe viitor sa devina zeu.Deocamdata omenirea este o civilizatie de tip 0(adica intre zero si unu-mai aproape de unu) dar nu pentru foarte mult timp.Cred ca suntem pe drumul cel bun.Fizicienii spun ca in univers exista 3 tipuri de civilizatii:

-Civilizatii de tip 1-adica civilizatii care pot controla propria planeta(sa putem controla uraganele,cutremure,etc.).Fata de acest tip de civilizatie fizicienii spun ca omenirii ii mai trebuie 100-200 de ani ca sa ajunga la acest nivel.

-Civilizatii de tip 2-adica civilizatii care pot controla energia stelei din sistemul solar din care fac parte.Fata de acest tip de civilizatie fizicienii spun ca omenirii ii mai trebuie 500-1000 de ani ca sa ajunga la acest nivel.

-Civilizatii de tip 3 sau civilizatii galactice-adica civilizatii care pot controla energia intregii galaxii din care fac parte(Din acest tip de civilizatii fac parte zeii).Fata de acest tip de civilizatie omenirii ii mai trebuie peste 100000 de ani ca sa ajunga la un astfel de nivel.Daca ajungem la un astfel de nivel vom putea genera big banguri si noi universuri.

"..."  totul depinde de lacomia unor persoane, si de prostia si incultura unor conducatori/dictatori.
cat despre civilizatia de tip 3 si perioada de 100.000 de ani mi se pare absurda. As fi foarte bucuros sa cred ca civilizatia noastra ar putea supravietui atata timp, avand in vedere ca ma gandesc cateodata ca sunt bucuros ca mai am vreo 50 de ani de trait si nu mai mult , vazand in ce declin merge aceasta planeta. Parca cu cat evolua mai mult cu atat suntem mai prosti si tinem neaparat sa distrugem planeta cat mai repede.
Civilizatia de tip 1 deja a fost atinsa, exista tehnologie nu va faceti griji.
Si totusi vad ca ne limitam la existenta materiala intrucat concepte precum energia nu sunt intelese pe deplin.
Scopul omenirii este cu siguranta trezirea si realizarea adevarului, nimic mai mult nimic mai putin...