Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

6 plusuri 0 minusuri
486 vizualizari
In fizica se afirma ca Universul a intrat intr-un proces de racire dupa explozia primordiala. Intr-un sistem termodinamic aceasta inseamna scaderea energiei cinetice a  microconstituentilor sai. Principiul conservarii energiei ne spune insa ca energia cinetica nu se pierde pur si simplu, ea e fie cedata, fie transformata in energie potentiala. Cedeaza Universul energie catre altceva? Poate fi scaderea temperaturii legata de conceptul de energie intunecata?
Senior (6.6k puncte) in categoria Terra-Univers
Explica cum se manifesta aceasta "racire" intrucat mare parte din univers nici nu e inteles, de unde si termenii : materie intunecata/energie intunecata...
Asteapta pana la urmatorul val de energie eliberat de Sagetator A si sa vezi ce se incing lucrurile.
Iahim,
1. Te rog sa explici in loc de "explica" ar fi sunat mai putin imperativ si mult mai politicos.
2. Racire in ghilimele imi spune ca nu crezi ca se intampla fenomenul de scadere a temperaturii Universului. Fenomenul e constatat prin masuratori, nu doar fundamentat teoretic. Sa-l contesti este de-a dreptul ridicol.
3. Materia si energia intunecata nu sunt termeni, sunt concepte avansate de stiinta in scopul elaborarii unor modele teoretice care sa descrie fenomene observate si neexplicate inca. Soarta acestor concepte poate fi:
a) Vor conduce la rezultate contradictorii sau infirmate de experiment si in consecinta vor fi abandonate. Asa se procedeaza in stiinta.
b) Se vor confirma si atunci vor fi preluate si asimilate fraudulos de diverse curente ezoterice spre a fi corupte, lucru care se intampla si azi cu conceptul fizic de energie, Big Bang, rezonanta si altele.
4. Nu am cunostinta de urmatorul val de energie eliberat de Sagetator dar m-ai facut curios si ti-as fi recunoscator daca ai indica surse din care sa ma informez despre acest lucru. Presupun, deocamdata, ca venirea lui, care va "incinge lucrurile", va stopa si chiar inversa procesul de racire universala care, nu stiu de ce, pare a te deprima.
Imi pare rau daca te-ai simtit ofensat dar pana la urma mesajul era acelasi.
Temperatura indica viteza cu care ATOMII se misca dar numai 4% din univers reprezinta materie(atomi).
Cat despre motivul pentru care am folosit "termenii" este pentru a evidentia cat de putin se cunoaste despre restul de 95% de unde si folosirea cuvantului intunecat.
Concepte "avansate"? Nu prea cred, stiinta nu a spus prea multe in legatura cu acestea doar a evidentiat existenta lor si a speculat cum se manifesta.
Varianta b e chiar amuzanta, cunostintele antice mereu plagiaza ultimele descoperiri stiintifice...
Vezi imaginile si informatiile de la observatorul de raze x Chandra cu privire la gaura neagra. Si nu, racirea nu ma deprima pentru ca inteleg transformarea energiei si existenta ei infara conceptului de materie.
Avansate de stiinta, adica aduse in discutie de stiinta. Este participiul trecut al verbului tranzitiv, conjugarea I, a avansa. Din text rezulta cu claritate ca "avansate" nu a fost folosit ca adjectiv la feminin plural. Idiosincrasia ta vi-a-vis de stiinta este asa de puternica, la limita iritarii as zice, incat pur si simplu iti creaza dificultati de intelegere si interpretare a unui text simplu. Ca depozitar al unor cunostinte si adevaruri inalte ce esti, ma asteptam sa nu te iriti asa usor.
Lucrurile astea nu sunt noi si metoda de abordare actuala e chiar rudimentara.
Interesant este ca te-ai blocat acolo si nu ma deranjeaza conversatia dar multumesc pentru autodescriere.
PS: imi place cum a divagat discutia...

Si mie imi umbla prin cap niste idei asemanatoare - desi cam ne-fundamentate stiintific, iata ce zic eu:

- Racirea Universului are loc din cauza expansiunii dimensiunilor (deci si volumului) lui, exact ca intr-o transformare adiabatica;

- Energia intunecata o pun in legatura cu CAUZA acestei expansiuni ! Si cred ca aici zace un schepsis foarte tare, cred ca energia intunecata are legatura cu insasi cauza Big-Bang

- Materia intunecata este expresia unui "missing" in domeniul particulelor foarte grele.

- Aparentele paradoxuri ale mecanicii cuantice au ca si cauza vibratia particulelor in niste microdimensiuni inca nedescoperite.

2 plusuri 0 minusuri
Salut Puiu.Buna intrebare si bineinteles votul pozitiv.

Universul s-a racit din momentul in care a inceput sa se extinda imediat dupa big bang.Legile fizicii spun ca energia nu se poate pierde ci se conserva.Eu cred ca are legatura directa cu structura radiatiei cosmice de fond.Energia initiala a universului NU s-a pierdut ci s-a transformat in:

-o parte de 4 la suta din energie s-a transformat in materie.

-o alta parte de 21 la suta s-a transformat in materie intunecata.

-iar cea mai mare parte s-a transformat in energie intunecata-PESTE 70 la suta.

Care vot pzitiv :))
Vazusem, intrebam care din ele, era o gluma, de-aia am pus zambet :))
nush ce sa zic daca universul se raceste. Singura afirmatie care o tin minte este ca datorita exploziei big bang in univers a ramas o urma de radiatie ce a facut ca temperatura peste tot in univers sa fie cu cel putin 3 grada fata de zero absolut.

Din aceasta cauza s-a observat ca nicaieri in univers nu este temperatura de zero absolut !