Pentru a putea publica, trebuie să vă înregistraţi.
Contul se valideaza de admin in cel mult 24 de ore.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
67 vizualizari

Am căutat pe internet programa școlară în ideea pregătirii la matematică a unui copil de clasa a VIII-a. Vă recomand celor interesați de educația copiilor să vedeți ce am găsit: Programe Scolare > Actuale > Programe in vigoare (ise.ro). Nu știu dacă este site-ul oficial, dar este singurul furnizat de Google în primele pagini de căutare. M-am gândit să văd competențele formate la sfârștul claselor a III-a și a IV-a (ca să pornesc cu bazele) și am rămas cu o nelămurire: este normal să se predea prima dată generalitățile și apoi să se ia ca exemplu cazuri concrete sau ar trebui să fie formați copiii să înțeleagă cazurile particulare și apoi să vină generalitățile?

inchisa cu mentiunea: Am vrut să întreb despre matematică, dar m-a revoltat programa de la Educație Civică de la clasa a III-a și a IV-a, pe lângă modul de studiu propus pentru Științele Naturale.
Junior (659 puncte) in categoria Diverse
inchis
0 0

Cum văd eu jocul dintre generalizare - caz particular? Generalizarea este de fapt o concluzie trasă de creier după experiențele avute cu cazurile particulare. Este bună pornirea de la generalizare câteodată, pentru că știm mai repede ce se caută. Dar atât timp cât vorbim numai în generalizări - copiii nu vor înțelege mare lucru, ei neavând creierul format să ajungă la aceste generalizări. Se ajunge la învățare mecanică și la analfabetimul funcțional. Adică este greu pentru un copil să-și imagineze (sau să se documenteze de pe Internet) cum se făcea focul în preistorie când copilul nu știe ce este un lemn din pădure și cum arde un lemn, generalizarea fiind pentru acest caz: aragazul cu aprindere prin scânteie electrică.

...