Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
512 vizualizari

Din fosta secțiune Q&A

in categoria Tehnologie

1 Raspuns

1 plus 0 minusuri

Un articol din 2010 al Science Daily anunţa crearea primului dispozitiv de stocare a datelor folosind spinul electronilor de către un grup de cercetători de la Ohio State University.

Spintronicele, aşa cum sunt numite dispozitivele de acest fel, au un avantaj major în privinţa dimensiunilor, a vitezei de procesare şi o nevoie redusă de energie pentru funcţionare, iar procesul de producţie este identic cu cele din industria electronicelor actuale. Produsul final: o bandă subţire dintr-un material organic cu proprietăţi magnetice, stratificată folosind feromagneţi şi conectată la doi conductori. Materialul organic (vanadiu  tetracianoetilen) este obţinut prin combinarea unui semiconductor organic cu un polimer semiconductor special, cu proprietăţi magnetice. Acest material este un prim pas spre computerele alcătuite doar din polimeri.

Dispozitivele actuale stochează date folosind un sistem binar, bazat pe prezenţa sau absenţa electronilor în timp ce spintronicele se folosesc de sensul spinului electronilor („spin paralel” sau „spin opus”). Sensul spinului este indus cu ajutorul unui câmp magnetic foarte îngust, iar mai apoi aceste orientări sunt “citite” cu ajutorul unui detector de spin. Detectorul funcţionează imprimând unui electron un anumit spin, electronul fiind mai apoi introdus în stratul cu proprietăţi magnetice convenţionale. Dacă acest electron întâmpină rezistenţă, se poate trage concluzia că electronii din strat au spin opus, şi invers. Cercetătorii au demonstrat că prin acest procedeu informaţiile nu se pierd şi nu se alterează în urma procesului.

Spinul poate fi orientat polarizând electronii şi putând astfel stoca de două ori mai multe informaţii.

De asemenea, un mare avantaj al spintronicelor ar fi consumul redus de energie. Astfel, în electronicele obişnuite deplasarea electronilor produce o cantitate mare de căldură, consumând energie atât pentru deplasarea efectivă cât şi pentru răcirea sistemului. Inversarea spinului unul electron necesită puţină energie, iar căldura degajată este neglijabilă. Din această cauză, trecerea la spintronice nu va micşora doar consumul de energie, ci va permite şi utilizarea unor acumulatori mult mai mici. Acest lucru se poate dovedi foarte important în multe domenii printre care şi cel militar. Soldaţii nu vor mai fi nevoiţi să transporte cantităţi mari de baterii pe câmpul de luptă.

Răspuns formulat de Ionuţ Mihalcea cu informații preluate de la ScienceDaily.

Din fosta secțiune Q&A