Salut Rusty (din nou :P),
problema topirii metalelor (in particular) si a solidelor (in general) poate fi lamurită ușor dacă se cunoaște diferența la nivel molecular între solide si fluide. Carevasazică nu e o problemă de densități diferite, ci una de structuri moleculare diferite. Ca să îți fac o paralelă: un tip de informație avem despre dinamica unui joc atunci când cineva ne spune câți jucători de fotbal sunt pe metrul pătrat de teren de fotbal și un cu totul alt tip de informație avem când ni se spune cum sunt dispuși jucătorii pe teren.
Revenim la diferența între solide și fluide. Pe scurt: în timp ce in cadrul fluidelor particulele ”aleargă” de capul lor prin clasă, în cadrul solidelor particulele stau în băncile lor ”foindu-se” (totuși) continuu. Buuun! Gândește-te acum că a încălzi solidul este același lucru cu a administra particulelor (sau elevilor clasei) un energizant. Și nu ai greși deloc dacă ai considera asta pentru că încălzirea unui obiect nu este altceva decât transfer de energie. Ce se va întâmpla cu elevii ? Păi la un moment dat nu vor mai putea sta locului și vor începe și ei să alerge prin clasă. Păi clasa tocmai s-a transformat într-un fluid in felul acesta.
Repet: cât de repede o iau elevii razna nu depinde de cât de mulți stau în bancă, ci de alți factori care nu sunt așa de ușor de explicat. Putem vorbi de vârsta elevilor, autoritatea profesorului, unitatea de învățământ din care fac parte, educația de acasa, etc. La fel de complicat este răspunsul și în cazul solidelor. Cel mai simplu e să reții că depinde de structura moleculara.
P.S. Analogia cu clasa nu îmi aparține și nici nu mai știu pe unde am citit-o, ci doar cea cu energizantele.
O zi bună!
Răspuns republicat din vechea secțiune Q&A