Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
3.1k vizualizari

Asa, pe intelesul tuturor, daca se poate ...

Întrebare republicată din vechea secțiune Q&A

in categoria Biologie

1 Raspuns

0 plusuri 0 minusuri

Salut!

Probabil stim cu totii ca ambele sunt entitati infectioase, care au nevoie de un organism gazda pentru a se dezvolta si multiplica, acest organism imbolnavindu-se de cele mai multe ori. Insa nu este chiar asa, avand in vedere ca exista bacterii care nu au nevoie de gazda si care traiesc in apa, in sol, in aer, unele facand fotosinteza, altele hranindu-se descompunand materia organica moarta.

In esenta, bacteriile sunt CELULE cu o structura simpla si material genetic (intotdeauna ADN) neinvelit intr-o membrana. Din aceasta cauza, bacteriile se numesc procariote (pro=inainte; karion=nucleu). Prezint aceasta structura in antiteza cu cea a celulelor eucariote (eu=adevarat), care au materialul genetic invelit intr-o membrana si constituind nucleul celulei cu membrana sa (cum au plantele sau animalele). Bacteriile pot avea structuri care sa le ajute sa se hraneasca singure (folosind lumina solara) sau pot parazita organisme superioare lor. In esenta, putem afirma fara retinere ca bateriile sunt o forma de viata celulara. Din aceasta cauza, ele pot fi distruse sau controlate cu medicamente numite antibiotice, care actioneaza asupra diverselor structuri bacteriene: membrana celulara, peretele celular, enzimele replicarii ADN etc. Tuberculoza sua tetanosul sunt exemple de infectii bacteriene.

Virusurile (singular, virus) sunt particule nucleoproteice, formate dintr-una sau mai multe molecule de material genetic (ADN sau ARN), inconjurate de o capsida (invelitoare) proteica. Nu au structura celulara, sunt doar entitati care nu se pot multiplica in exteriorul unei gazde, ci doar intracelular, folosind aparatul enzimatic al celulei pe care o paraziteaza. Nefiind, practic, forme de viata, infectia virala nu se poate trata cu antibiotice, acestea fiind prin excelenta ineficiente si nepotrivite in acest context. Bolile copilariei, de exemplu (varicela, oreion), dar si gripa comuna sunt boli virale.

Deci: bacteriile sunt celule, virusurile nu. Infectia bacteriana se trateaza cu antibiotice, cea virala nu, ci cu antivirale, o clasa foarte complicata de medicamente.

Cum au aparut virusurile si unde e locul lor in evolutia vietii, sunt intrebari controversate. Sper ca te-am lamurit cat de cat!

Răspuns republicat din vechea secțiune Q&A

Vad ca o dscutie formidabil de interesanta s- a  blocat din 2018, desi parca cineva cu intuitie a vrut sa prefateze invazia de azi.

Oare nu putem spune mai mult? Eu nu prea am ce sa spun in plus de cele cateva cuvinte pe care le voi posta, dar altii : biologi, biochimisti si biofizicieni(desi ar trebui si unii si altii sa fie cam la fel) si chiar informaticieni sa mai aiba cate ceva despus.

Asadar eu spun ca odata ce virusurile nu pot decat parazita viul(celula vie si gazda infestata), ca sa aiba ce parazita este logic ca acesta, viul- celula vie sa fie inante de virus. Nu-i asa?