Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
970 vizualizari
Pepiniere de stele sint nebuloasele, care nebuloase se formeaza in urma supernovelor, care supernove explodeaza dupa ce steaua care le genereaza consuma tot hidrogenul (transformindu-l prin fuziune in heliu si alte elemente mai grele), deci, de unde hidrogen pentru noi stele?
Novice (125 puncte) in categoria Terra-Univers
Întrebarea ta dă peste cap eronatele teorii despre procesele din stele și din univers.

0 plusuri 0 minusuri

Unele nebuloase sant rezultatul exploziilor de supernova.

Majoritate (si exista mai multe tipuri diferite) nu sant urmarea directa a exploziei unei supernova.

Aveti dreptate...dar intrebarea ramine: de unde provine hidrogenul din 'pepinierele de stele'? Este cel produs in primele fractiuni de secuda ale BB, acum 13,8 miliarde ani?
3 plusuri 0 minusuri

Hidrogenul a rezultat in urma Big Bang-ului, fiind cel mai usor element. Initial, dupa ~3 min de la "explozie", s-au format doar nucleele   (respectiv H+ care e in interesul nostru). Dupa aproximativ 380,000 ani, temperatura a scazut pana la ~4000 K permitand formarea elementelor propriu-zise deci, implicit, a hidrogenului elementar. Conform unor date gasite, in ~70% din universul vizibil se afla hidrogen (deci exista hidrogen destul pentru stele).

Elementele mai grele precum He, Li, Be etc. s-au format prin fuziune nucleara din elemente mai mici (-> H). 'Totul' a inceput de la hidrogen.

multumesc, Ph Alexandru
Hidrogenul nu sa format in urma acestui asa zis Bing Bang. In urma unei asemena explozii care ar fi asemănătoare cu explozia unei supernove nu s-ar crea hidrogen ci elemente mult mai grele chiar ca fierul, daca ar exista deja hidrogen anterior. Pentru formarea hidrogenului în univers este responsabil un alt fenomen dar deocamdată nu vreau sa va raspund e un raspuns de premiu Nobel. Cand o sa fiu pregătit să dau răspunsul o sa public explicația într-o lucrare științifică.  Deocamdată nimeni nu știe cum.se formează majoritatea hidrogenului în univers.
Cumva in locul povestii Bing -Bangului asezati alta poveste cu origini religioase ?
In nici un caz nu cred in Omuleți care de plictiseala crează universul. Nu sunt un adept.