Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
1.6k vizualizari

In cadranul I al cercului trigonometric cu raza r=1, ducem bisectoarea unghiului drept al axelor de coordonate pana intersecteaza cercul in punctul A, obtinand segmentul OA de lungime egala cu r. Din acest punct ducem paralele cu axele pana ce le intersecteaza pe cele perpendiculare, obtinand segmantele/valorile egale ale sinusului si cosinusului unghiurilor de 45 de grade, adica 1/2r=0,5. Se obtine astfel un patrat cu laturile l=0,5r, format din doua triunghiuri dreptunghice si isoscele cu catetele de 1/2r si ipotenuza/diagonala de !!!2x1/2r!!!=r, ori teorema lui Pitagora ne spune ca ipotenuza lor comuna=diagonala patratului, ar trebui sa fie radical din [2x(1/2)2]=0,707.

Junior (743 puncte) in categoria Matematica
1 0
Vă salut !

Latura pătratului obținut este de fapt l = 2^0,5/2 ≈ 0,707.
0 1
Asta e o gluma?sinusdepatruscincidegradeesteegalcucosinusdepatruscincidegradeegalcuradicaldindoipedoi.

Banuiesc ca eroarea ar trebui sa fie "1/2r", daca bagam o marime fizica in calcul nu putem obtine un numar, fie el chiar subunitar
0 1
sin45=cos45=0,5, nu 0,707!
1 0
sin 45=cos 45 si egal cu radical din 2, pe 2    sin 30=cos 60=1/2....   Patratul aflat in cerc, in oricare din cadrane,  cu diagonala  egala cu raza=1, are latura de radical din 2,  pe 2.

1 Raspuns

1 plus 0 minusuri
 
Cel mai bun raspuns
Eroarea e la valoarea sinusului și cosinusului de 45°. Nu e 0,5, ci 0,707. Pentru ca sinusul să fie 0,5 unghiul trebuie să fie de 30°. La fel, cosinusul este 0,5 dacă unghiul e de 60°.

Dacă întrebarea era pentru începători în ale trigonometriei îmi cer scuze că am răspuns eu. Dar probabil ați pus-o pentru că ați greșit dumneavoastră și n-ați găsit unde e greșeala.
Expert (12.9k puncte)
0 0
Valorile functiilor trigonometrice, ca si formulele, trebuie sa fie visate. La examene nu e voie cu calculatorul.
1 0
Pe mine nu mă interesează ce e voie și ce nu e voie la examen. De altfel cred că există tendința ca examenele să se apropie de modul în care ne vom folosi în realitate deprinderile învățate. În facultate aveam la fizică cuantică un profesor care la examen ne lăsa să ne uităm în orice – caiet, manual, alte cărți, orice vrem (atunci nu existau telefoane cu internet și nici Wikipedia) – dar punea întrebările în așa fel încît numai cine înțelege bine subiectul să poată răspunde. Felul în care se dau azi examenele în mod obișnuit e rupt de realitate. Ca să nu mai spun că în învățămîntul actual se pune mult prea mare preț pe examinare.

E drept totuși că tot operînd cu funcții trigonometrice cu vremea începi să ții minte valorile principale și o mulțime de formule. Dacă uiți valorile ajunge să faci un desen la repezeală. Dar eu n-aș impune nimănui să facă un efort conștient de memorare.
0 0

In urma cu cateva zeci de ani chiar eram o enciclopedie ambulanta de formule si valori matematice, fizice, chimice, etc.., pentru colegii de scoala si lucru, dar nemaifolosindu-le le-am cam uitat.

In cercul desenat cu mana, si judecand ca sin si cos sunt complementare fata de unitate, am avut impresia ca acestea trebuie sa fie 0,5 la unghiul de 45 de grade.

In realitate, patratele lor sunt in acea relatie, lucru pe care nu mi l-am amintit la timp, desi a fost mentionat si in ''Drum arcuit între două puncte''.

Eram convins ca este o greseala a mea si acum mi-am amintit ca am mai facut-o si rezolvat-o cu multi ani in urma, insa am postat-o nu pentru ca nu as fi putut s-o gasesc si singur, ci ca sa vad cati dintre vizualizatori ''se prind'' fara sa foloseasca valorile/formulele trigonometrice.

...