Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
1.7k vizualizari

Tocmai am vazut filmul "I origins", care mi-a placut, una peste alta...

E vorba in film, printre altele, si despre ideea pe care adeptii designului inteligent o propun in contraponderea darwinismului, cum ca un organ atat de complex cum e ochiul uman nu ar fi putut "evolua" in sens clasic, deci trebuie sa fie cumva mana unui designer implicata in tot jocul asta al aparitiei omului pe Terra...

Ii intreb si eu pe cei cu studii in domeniul medicinei, biologiei, evolutionismului: are vreo acoperire conceptul de "complexitate ireductibila" ori e pura speculatie pseudostiintifica?

Senior (8.1k puncte) in categoria Biologie
0 0

Chiar așa i se spune în România, design inteligent? M-aș fi așteptat mai degrabă la proiect inteligent, pentru că despre asta e vorba: o inteligență superioară cică ar fi proiectat ființele vii. În română design e o noțiune care ține de aspect, estetică. Proiectarea cuprinde mult mai mult.

0 0
Nu ştiu dacă a trecut suficientă vreme de când e folosit conceptul şi pe la noi cât să putem spune că s-a împământenit o variantă ori alta. Am întâlnit foarte rar atât "proiect inteligent", cât şi "plan inteligent".

2 Raspunsuri

1 plus 0 minusuri
Are legatura ochiul uman cu darwinismul? Da, are. Ochiul uman vede trei culori fundamentale, iar cel al primatelor numai doua. Stramosii oamenilor au avut astfel un avantaj datorat unei mutatii intamplatoare "in sens clasic".
Junior (817 puncte)
0 0
Nu-mi dau seama dacă prin asta ați vrut să răspundeți la întrebare. Adepții proiectului inteligent, chiar dacă se îmbată cu apă rece crezînd că au găsit mîna lui Dumnezeu în natură, merită totuși un răspuns... inteligent. Numărul de pigmenți din retină nu prea ajută la argumentare. El poate crește sau scădea în decursul evoluției. Primatele au avut inițial patru pigmenți, apoi au rămas cu doi, iar acum o parte din ele au trei. Apropo, și oamenii tot primate sînt.

Eu n-am încercat să răspund la întrebare, pentru că ea e adresată explicit celor care au studii de profil. Poate ar trebui într-adevăr să așteptăm să răspundă cineva care chiar se pricepe.
0 0

Fals. Omul este o primată. Primatele au vedere tricromată. Lemurienii o au bicromată.
"Humans, apes, and most, if not all, of the Old World monkeys are trichromatic (literally "three colors")."
http://anthro.palomar.edu/primate/color.htm

3 plusuri 0 minusuri
Ochiul a evoluat de nenumărate ori la specii diferite de animale. Un ochi care vede foarte slab este mai bun decât lipsa lui. Unul care vede ceva imagine este mai bun decât cel ce vede doar dacă este lumină sau întuneric. Ca să nu mai vorbim de faptul că ochiul uman este mult mai slab decât cel al unui vultur pentru a distinge amănunte sau decât al unei albine pentru a distinge lungimi de undă în spectrul ultraviolet. Şi apoi ce fel de proiectant + designer + planificator este un creator ce pune carul în faţa boilor? Pentru că ochiul uman are celulele senzitive poziţionate exact invers decât cum ar fi fost normal, fundul celulei fiind plin cu senzori de lumină.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Retin%C4%83
Complexitatea ireductibilă este de fapt o altă formulare pentru "nu ştiu răspunsul şi pentru că nu înţeleg selecţia naturală şi evoluţia consider că acest organ este ireductibil complex"
Junior (1.3k puncte)
0 0
În completare, ochiul omenesc (precum al tuturor animalelor care au părăsit apa) este atât de prost construit încât nu poate să vadă clar decât în puncul de maximă focalizare, spre deosebire de peşti care pot vedea întreaga imagine clară. Acest defect a apărut ca urmare a incapacităţii ochiului apărut în mediu acvatic de a se adapta la mediul aerian, adică refracţia ce are loc la nivelul crisalinului distorsionează imaginea. Peştii nu au acestă problemă. Dacă animalele ar fi apărut pe uscat separat de cele din mediu acvatic, atunci ochiul nu ar fi avut această problemă de refracţie care duce la o scădere dramatică a capacităţii vizuale, de la suprafaţă la punct.
...