Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

5 plusuri 0 minusuri
1.0k vizualizari
Personal, cred că acea coborâre pe a cometă a undei sonde spaţiale dirijate de către Agenţia Spaţială Europeană este de departe cea mai importantă realizare ştiinţifică.
Senior (11.9k puncte) in categoria Diverse
Dupa parerea mea, data prezentarii unei realizari marcante e nesemnificativa comparativ cu anii de studii, cercetari, inovatii, etc. care i-au precedat. Personal, cred ca descoperirea secolului (pana in prezent, fireste) este grafenul, poate mai importanta in viitoarele aplicatii decat descoperirea secolului trecut, laserul.

4 plusuri 0 minusuri
Știința nu prea funcționează așa. Ne dăm seama care sînt cele mai mari realizări numai la multă vreme (în general mulți ani) după ce s-au făcut. Nu-mi vine în minte nici o realizare științifică recunoscută la adevărata ei valoare în același an. Sigur, avem premiile Nobel, dar chiar și ele vin de obicei cu întîrziere mai mare de un an și de regulă pentru activități care s-au desfășurat pe mulți ani, chiar decenii.

În plus coborîrea sondei pe cometă încă nu este o realizare științifică, ci una tehnică, ce-i drept absolut extraordinară. Ea va deveni o realizare științifică numai după ce omenirea își va îmbogăți cunoașterea prin coborîrea asta. Și s-ar putea ca în cazul ăsta concret cunoașterea într-adevăr să progreseze. De exemplu am aflat deja că apa de pe cometa asta are altă compoziție izotopică decît apa de pe Pămînt, deci o concluzie preliminară este că originea apei Pămîntului nu e în comete, ci probabil în asteroizi. Deci e un pas înainte, dar nu știu dacă îl putem numi cel mai important al anului.
Junior (1.3k puncte)