Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
867 vizualizari
Buna ziua,

Puteti va rog sa-mi demonstrati, riguros matematic , efectul gravitational de deplasare spre rosu , asa-zis-ul efect Einstein ?

Multumesc anticipat!
Novice (327 puncte) in categoria Fizica
Vă puteți ajuta de acest link care abordează în mod intuitiv și suficient de riguros problema ridicată. Vedeți, mai ales în partea a doua, exemplul cu clasicii Alice și Bob.  La un nivel mai înalt de rigoare lucrurile devin complicate și reclamă cunoștințe avansate de analiză tensorială și altele.

2 plusuri 0 minusuri

"Efectul "gravitational redshift", ca si cel de curbura a luminii in camp gravitational, sunt consecinte ale TRG. Nu au fost demonstrate matematic de catre Einstein, dar au fost dovedite experimental."

Cum adică nu au fost demonstrate matematic, deoarece tocmai Einstein le-a susţinut printr-un bun aparat matematic demonstrat ulterior prin evidenţe fizice.

au fost demonstrate de catre Hilbert,iar modelul matematic creat de Minkovski.
Atenție! Matematica e perfectă, matematicienii sînt perfectibili!
0 plusuri 0 minusuri