Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
824 vizualizari
Prinsi in rutina si restrictiile cotidianului, poate n-am remarcat ca traim vremuri istorice: au fost identificate mii de plante din alte sisteme stelare (in cazul catorva avem si date privind compozitia atmosferica) - daca povestesti unui neavizat zice ca este SF.

Mergand pe aceasta idee, probabil ca in curand vom putea stabili destul de precis care dintre ele pot sustine viata de tip terestru, si cine stie, poate chiar suspiciuni de activitate industriala. Dar nu pierdeti din vedere ca sunt FOARTE departe.

Intrebarea este: bun, am identificat cateva candidate foarte promitatoare. Dar ce facem mai departe - in privinta acestora ? Care ar putea fi pasii urmatori ?
Senior (8.7k puncte) in categoria Terra-Univers
Dupa cei de la SETI, este iminenta descoperirea unui semnal electromagnetic generat de o alta civilizatie:

PS: Astept inca raspunsuri la intrebarea mea.
Uite ca lucrurile avanseaza in directia anticipata - in curand o sa avem o lista consistenta cu planete de tip terestru (in fond, un eveniment epocal in istoria umana!)

Imi imaginez ca pasul urmator va fi studierea exceptionala a celor mai promitatoare dintre ele. Si intr-o zi se va anunta ca s-a identificat cu certitudine o planeta similara Terrei, sau poate ca s-au descoperit urme de activitate industriala in atmosfera planetei X sau chiar semnale electromagnetice. Ei bine, ce vom face atunci ?

Atata timp cat oamenii(pamantenii) sunt foarte lacomi si vor tine in frau orice dezvoltare tehnologica (exemplu: firmele petroliere care pun/au pus piedici dezvoltarii propulsiei electrice), eu zic ca vom evolua mult mai greu fata de cum am evoluat pana acum.

Alt exemplu ar fi in domeniul electronicelor / electrocasnicelor, chiar daca exista anumite tehnologii banale si folositoare nu sunt implementate pana nu se obtine profitul maxim pe ce se afla in vanzare.

Toate aceste lacomii vor duce la o evolutie foarte greoaie si ineficienta.
OK Ciprian, daca am inteles bine, sugerezi ca resursele vor fi indeptate catre consumul intern. Dar sa privim mai departe, sa zicem ca maine depistam o planeta cu certe gaze de provenienta industriala in atmosfera. Ce vom face (sau ce-am putea face) ?
eu as tinde sa cred ca toate resursele de care avem nevoie se gasesc deja pe pamant.  Combustibilii fosili sunt deja depasiti si nu ar avea rost sa mai recoltam de pe alte planete sa poluam si mai mult decat o facem in prezent.

Alte elemente chimice nu cred ca ar exista in natura avand in vedere ca tabelul periodic este complet. Singurele resurse vanate ar fi aurul sau diamantele care tot pt bogatie ar  fi recoltate.
Deci mai concret, ce facem, ne rezumam sa punem aceste planete pe o harta ?
Da Truth, exact asta vom face: le vom pune pe o harta, le vom dezbate stiintific, etic, moral, religios (speculativ, evident), apoi ne vom continua calea inceata dar sigura spre extinctie. Suna crud, dar asta-i adevarul. Nu vom avea niciodata contact fizic cu ele. Omenirea civilizata, creatoare si expansionista nu va trece peste secolul in care traim. Cel putin cu pana nu se depasesc actualele bariere ale producerii energiei si deplasarii in spatiu. Din cate observ eu de ani buni de zile, ne indreptam spre barbarie si colaps, nu spre cer. Viitorul suna...sumbru.
0 plusuri 0 minusuri
Vom face mai mult și iar mai mult, ca să știm pe ce lume sau în ce lume, univers trăim. Că dacă nu! O să așteptăm totul de la Domnul.
Pai Domnul a dat, Domnul a luat, cum ar zice creationistii. Multi se vad deja zburdand pe ele dupa ce niste savanti vor terraforma planetele repective. E util pentru psihic sa ne cam luam gandul. Nu vreau sa intru in detalii privind miile de impedimente ce ar contine o asemenea imtreprindere. Vreau doar sa punctez obstacolul major: DISTATA
 Cred ca peste 90% dintre oameni nu apreciaza corect distantele interstelare. Am intrebat cativa prieteni cat le-ar lua sa numere pana la un miliard din secunda in secunda. Raspunsurile au variat de la cateva zile pana la cel mult 2-3 luni. Cand le-am spus ca peste 30 ani, n-au putut accepta ideea nici in fata calcului. Probabil asa functioneaza creierul, nu-si poate imagina ceea ce nu poate numara, nici macar speculativ. Oamenii discuta de miliarde de km pentru ca au fost deja parcurse de nave terestre. Dar o mie de miliarde, sau 10-100 ani lumina...cam greu pentru bietul creier limitat. Cred ca perceptia eronata a acestor distante intretine procentul semnificativ din populatie care cred ca extraterestrii ne viziteaza intruna, ca pe un parc nationa. Ca exista, nici o indoiala, dar n-avem nici un motiv sa credem ca in alt colt de Univers legile fizicii cunoscute ar devia de la gravitatia si termodinamica predata la scoala spre hiperspatiu, campuri de staza, warp si alte "porti stelare"   (scuze pentru greseli, scriu de pe un tel antic)
Puteai, macar, cand "strigi" la noi sa scrii corect.DISTANTA nu "DISTATA".No ofence!
La o tastatura de PC probabil m-as descurca mai bine. Mersi pentru comentariu, foarte educativ.

@valangjed. Corect era DISTANȚA, nu DISTANTA. No offence. Cu doi f.