Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
2.2k vizualizari
Rezistent la bucse, caroserie, motor(sa fi parcurs cel putin 1.000.000 km).
Experimentat (2.2k puncte) in categoria Auto - Moto

3 Raspunsuri

2 plusuri 0 minusuri

Nu stiu daca a existat in trecut , posibil ceva rusesc , dar acum sigur nu se mai fabrica asa ceva. Nu renteaza pentru niciun producator sa investeasca bani in rezistenta masinii cand  se poate scoate profit din vanzarea pieselor. Vezi documentarul despre fabricarea produselor astfel incat sa se strice pentru a scoate profit: 

Junior (538 puncte)
3 plusuri 0 minusuri
Toyota Land Cruiser si Nissan Patrol din deceniile 80-90 au fost cele mai "tari",  si acum proprietarii tin la pret pentru Toyotele vechi, dar e adevarat ca si consumurile de carburant sunt pe masura - pe vremea aceea motorina nu era o problema. Si daca te uiti la documentarele de prin Africa, aia si acum merg cu niste "rable" Toyota ..
 
In general vorbind, calculul pe care incerci sa-l faci tu a fost facut deja de producatori si nu prea poti sa castigi: ori iti vand o masina scumpa cu durata de viata mai mare si costuri de defectare mai mici, ori iti vand o masina mai ieftina cu durata de viata mai mica si costuri de defectare mai mari !
Mai apare un fenomen: motoarele vechi erau mai simple - nu era nevoie de atata electronica pentru reducerea noxelor si a consumului de combustibil. Motoarele noi sunt mai economice si au noxe scazute - dar conform legii complexitatii sistemelelor - riscurile de defectiune cresc.
 
Exista o solutie financiara optima pentru problema ta: iei in leasing o masina noua (are si consum redus), exact pe durata perioadei de garantie. O exploatezi (profitabil, sper :)) vreo 3 ani si o vinzi rezonabil putin inaintea expirarii perioadei de garantie (asa sunt optimizate, cum zicea Octavian). Apoi iei din nou una noua, in aceleasi conditii, etc.
Nu numai ca iesi mai rentabil, dar stai si fara griji intr-o masina noua ...
 
PS: A existat un Mercedes Cobra, despre care se spune ca l-au gresit  - fabricandu-l exagerat de bine -  mergea 1.000.000 km fara reparatii.
Senior (8.7k puncte)
0 0
Stimate Truth, faci o confuzie: lesingul este doar o simplă "închiriere, arendare" ceea ce nu-ţi dă drept de proprieteate asupra maşinii, deci nu ai cum să o vinzi fără a încălca legea. Alţii au făcut aşa ceva şi acum dau cu subsemnatul pe la poliţie.
0 0
Haide mai Fiji,  ma dezamagesti cu comentariul asta ... Orice cititor Scientia stie ca poti sa vinzi masina inainte de terminarea leasingului ! Cum ?

Te duci frumos la firma de leasing, platesti restul ratelor si valoarea reziduala, inmatriculezi masina pe numele tau si apoi vinzi linistit !

Desigur, exista si solutia directa, cedarea contractului de leasing catre un tert - se cheama contract de novatie !
0 0

Stimate Truth, deci "poti sa vinzi masina inainte de terminarea leasingului", da? Dar, mai întâi şi întâi ce faci? "Te duci frumos la firma de leasing, platesti restul ratelor si valoarea reziduala, inmatriculezi masina pe numele tau si  APOI  vinzi linistit !" Într-adevăr, orice cititor Scientia ştie acest lucru!

0 0
Cum ziceam, ma dezamagesti ! Nu te ingrijoreaza ca esti singurul care avea nevoie de precizari referitoare la un fapt banal ? Laisse tomber ...
0 0
Cu câteva zile în urmă  lăsaseşi impresia că ştii să-ţi recunoşti o greşeală, (faza cu C14), şi că eşti o persoană cu care se poate discuta dar văd că m-am înşelat. Oricum, ia-ţi o maşină în leasing şi apoi vinde-o ca să vezi ce se întâmplă. Ca mulţi alţii de pe aici, ai o mare calitate dublată de un mare defect: eşti un tip inteligent, (calitatea), dar, ştiindu-te inteligent, îi consideri proşti pe toţi cei din jur, (defectul). Mai gândeşte înainte de a scrie ceva.
1 0

Mai Fiji, de ce insisti atat - e limpede ca tu (singurul) ai interpretat  (?) ingust textul - am mentionat cateva idei nu mi-am propus sa dau detalii pentru orice banalitate !  Ideea aia aiurista pe care o evoci tu - cum ca ai putea incerca sa vinzi masina inca sub contract (cum, daca nu ai acte pe ea ?!) este anormala, nici nu mi-a trecut prin cap ca cineva se poate gandi la asta.

 

Esti vanator de greseli ? Ei bine , acum n-ai nimerit-o ! Sunt amator in multe teme abordate aici, dar daca sunt undeva autorizat, aceasta este fix la stiintele economice - fiind absolvent de ASE si agent economic cu 2 leasing-uri la activ ! 

 

Sa facem in felul urmator: eu iti trimit diploma mea de economist si tu iti ceri scuze, no bine ? :)

 

PS: Nu ai 100% dreptate nici la "faza cu C14", acolo unde obiectele nu se pot data cu C14, se poate data stratul in care au fost gasite (daca exista incluziuni organice) - se cheama metoda stratigrafica. http://www.creeaza.com/referate/istorie/Metode-si-tehnici-arheologice-974.php

 

 

0 1
Nu mai insista că devii jenant.
1 plus 0 minusuri
In zilele noastre se foloseste termenul de "fiabilitate": cat de greu se strica, cat de usor se repara, cat de mici sunt costurile de intretinere.

Aici intra in discutie mai multi factori:

- tipul de autoturism: berlina, de teren, SUV, mini, etc. Deoarece, in functie de scopul in care au fost create, au fost realizate din materiale mai rezistente sau nu.

- drumurile pe care este condus in mod obisnuit automobilul in cauza. Daca drumurile tale zilnice includ o si sosea de cativa km plina de gropi, atunci suspensiile se vor strica repede, asta va afecta caroseria, iar daca drumul este unul de tara plin de praf si nisip, atunci nici motorul nu va avea o viata asa de lunga.

- stilul de condus. Sunt soferi care au un stil de condus mai brutal si altii care conduc mai "soft". De ex. cei care conduc mai brutal, de obicei: la pornire nu lasa deloc motorul sa se incalzeasca putin, accelereaza puternic si franeaza brusc, se incadreaza in curbe fara viteza adecvata fortand masina sa ramana pe traiectoria corecta, etc.

- conteaza chiar si zona geografica unde este condus in mod obisnuit automobilul: zona deluroasa/de munte sau de campie, zona cu aer mai poluat sau mai curat, zona cu ierni mai grele sau mai usoare, etc.

-etc.

In principiu, nu putem generaliza spunand: modelul de masina X va merge garantat un milion de km. Sunt multi factori care, pe termen lung, au un efect important asupra masinii.

Cunosc un doctor care a avut in trecut o Dacie 1300 cu care a facut 1.000.000 km. Bineinteles masina a avut parte de-a lungul timpului de reparatii, inclusiv la motor.
Experimentat (3.6k puncte)
...