Bine aţi venit pe Scientia QA!
Pentru a putea publica întrebări şi răspunsuri, trebuie să vă înregistraţi.
Atenţie! Este posibil ca e-mailul de confirmare a înregistrării să intre în Spam.
Pune o întrebare

Newsletter


3.5k intrebari

6.7k raspunsuri

15.3k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
1.8k vizualizari

Vă salut!

 

Este vorba de un motor de la o mașină de spălat de fabricație germană a cărui construcție permite funcționarea acestuia la două turații diferite. Doresc să-l reutilizez pentru ambele turații, implicit cu inversarea sensului de rotație. Vă rog să mă ajutați pentru soluționarea acestei probleme și dacă se poate să-mi oferiți și o explicație tehnică.

 

Motorul are 4 borne de ieșire https://imageshack.com/i/f2kjryj. Prin intermediul unui multimetru digital am cules următoarele valori ale rezistenței electrice (valori obținute prin poziționarea testerelor multimetrului pe cate o pereche de borne): 1-2 6,4Ω; 1-3 51,2Ω; 1-4 50Ω; 2-3 47Ω; 2-4 45,6Ω și 3-4 91Ω. Bornele le-am notat convențional 1 alb-bleu, 2 alb-negru, 3 alb-portocaliu și 4 alb-violet. Eticheta cu specificațiile tehnice ale motorului indică simbolic (semne convenționale internaționale) cele două tipuri de conexiuni pentru funcționarea la cele două turații. Niște așa zise explicații am găsit aici: http://mesterucasei.com/tag/placa-de-borne/ . Borna  4 era conectată la o bornă a unui condensator cu capacitatea de 8µF.

 

Novice (294 puncte) in categoria Diverse
editat de

1 Raspuns

0 plusuri 1 minus
Caută pe net! Eu am găsit schema de conectare pentru motoarele  de la mașinile automate românești, cu două viteze și schimbarea sensului, pe viteza mică.
Experimentat (3.2k puncte)
0 0

Mulțumesc pentru sugestie. O făcusem înainte de a apela la voi. Am cautat pe Internet, găsisem ceva și privind motoarele romanești, dar din pacate acele informații nu mi-au fost de ajutor. Ele având 5 borne și nu 4 așa cum are motorul meu.http://www.emil.matei.ro/mms.php

...