Da, există standarde la nivel european şi am citit că vor să le ajusteze pentru că cele actuale nu reuşesc să acopere realitatea, iar valorile oficiale actuale ale consumului sunt doar orientative şi au mai mult rolul de a putea face diferenţa, din acest punct de vedere, între două maşini.
Standardele actuale sunt stabilite pentru consum nu fac calcule-observaţii în condiţii de trafic real, ci în laboratoare, pe bancuri cu role. Pentru cel urban se fac 4 teste standard care constau într-o pornire cu motorul rece (adică la 20 de grade - prima dată) şi apoi timp de 195 de secunde se simulează un traseu urban, cu diferite viteze, fără să treacă de 60 km/h. Pornirile la cald sunt prinse între teste, iar consumul se calculează ca o medie a celor 4 încercări. Pentru consumul extraurban testul durează 6 minute şi presupune un traseu simulat cu viteze diferite, fără să se treacă de 120 km/h, cu câteva accelerări şi frânări. Iar consumul mixt este de fapt o medie a celorlalte două consumuri.
Noul standard se va numi Worldwide Light-duty vehicle Test Cycle (WLTC) şi vor fi mai multe diferenţe, de exemplu nu se vor mai afişa trei valori ale consumului (urban, mixt, extraurban) ci doar două, unul pentru cel mai mic consum pe care îl poate avea maşina şi unul pentru cel mai mare. Cifrele vor fi obţinute pe un traseu real, standardizat, doar cu şofer şi apoi cu sarcina maximă, cu sistemele tehnologice dezactivate şi cu ele active. Va fi funcţional însă abea prin 2016-2017.