Bine aţi venit pe Scientia QA!
Pentru a putea publica întrebări şi răspunsuri, trebuie să vă înregistraţi.
Atenţie! Este posibil ca e-mailul de confirmare a înregistrării să intre în Spam.
Pune o întrebare

Newsletter

3.5k intrebari

6.7k raspunsuri

15.2k comentarii

2.2k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
616 vizualizari
Se poate? Dacă da, care este procedeul? Se mai folosesc şi alte elemente/ substanţe în afara de oxigen şi hidrogen?
Junior (380 puncte) in categoria Chimie

2 plusuri 0 minusuri

Alin, fac cateva mentiuni generale:

- apa, este o substanta destul de comuna in Univers, intai pentru ca este un compus al Hidrogenului (de departe cel mai raspandit element) si al Oxigenului (de asemenea printre cele mai raspandite in Univers), alt motiv fiind faptul ca rezulta ca produs de reactie in multe combinari chimice;

- este logic, cea mai simpla cale de a produce apa (sub forma de vapori) este prin a arde hidrogenul in atmosfera de oxigen, si este evident ca nu ai nevoie de nimic altceva;

- exista numeroase alte reactii chimice din care rezulta apa, din chimia anorganica fiind de amintit reactia de neutralizare a unui acid si a unei baze- din care rezulta o sare si apa, apoi si alte reactii de oxidare in atmosfera de oxigen.

-Apoi, apa rezulta si din numeroase reactii ale compusilor organici, de pilda in reactii redox. Ca exemplu, cand dai drumul la aragaz sau la motorul autovehiculului generezi si apa.
editat de
Alin, raspunzand exact intrebarii tale, EXISTA O METODA prin care obtii apa in laborator FARA absolut nimic !
Este suficient sa ...respiri !!! :-)
Da, ştiu că este un produs de reacţie des înâlnit însă răspunsul pe care îl cautam era cel cu combustie cu oxigen (care era banal, ştiu, dar pur şi simplu nu mai ţineam minte)
3 plusuri 0 minusuri

Originea apei a inceput sa se clarifice abia in anul 1783, cand Macquer a aratat ca prin combustia hidrogenului se formeaza picaturi de apa, iar fizicianul englez Henry Cavendish, provocand pentru prima data combinarea hidrogenului si oxigenului cu ajutorul scanteii electrice, a produs apa.