Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

3 plusuri 0 minusuri
1.4k vizualizari
Stiu ca inseamna ca ele sunt cumva legate una de alta si ca pe aceasta baza, a legaturii dintre ele, masurand una, aflii starea alteia.

Dar cum stie un cercetator ca 2 particule sunt in aceasta stare de corelare, inseparabilitate cuantica?

Cum poti aduce doua particule la aceasta stare?

Salut Quark.

Anumite perechi de proprietati fizice sunt complementare in sensul ca masurarea uneia dintre aceste proprietati o modifica pe cealalta.Masurarea starii cuantice a unui numar de particule duce la un resultat impredictibil pentru care intr-o serie de masurari la o jumatate din ele rezulta spinul in sus, iar la cealalta jumatate spinul in jos.Sa dau un exemplu:Folosim 2 fotoni legati(Legatura: Este o stare a doua sau mai multe particule cuantice (de exemplu fotoni) in care multe din proprietatile lor fizice sunt puternic corelate).Acestia pot fi emisi de emitator, de receptorul autorizat sau de o tertă parte.In orice caz, fotonii sunt distribuiti astfel incit cei doi agenti care comunica sa primeasca cate un foton. Metoda se bazeaza pe proprietati ale legaturii cuantice:

- In primul rand, se pot produce stari legate care sunt perfect corelate, in sensul ca daca emitatorul-receptorul testeaza polarizarea verticala sau orizontala a fotonilor  vor obtine rezultate opuse. Acelasi lucru este valabil daca este vorba de orice alta polarizare complementara (ortogonala). Totusi, rezultatele individuale sunt complet aleatoare, adica nici unul nu poate sa prezica daca va obtine o polarizare verticala sau orizontala.

- In al doilea rand, aceste stari au o proprietate numita non-localizare cuantica, fara vreun analog in fizica clasica. Daca emitatorul-receptorul masoara polarizarea fotonilor atunci rezultatele lor nu vor fi perfect corelate, ci doar intr-o anumita masura. Deci exista o probabilitate de 50%.PA

Nu ai raspuns la intrebare, adica nu ai spus cum sunt aduse particulele in aceasta stare. Sau imi scapa mie ceva?

P.S.
Ce sunt agentii autorizati? Suna cam straniu sintagma...
Mai Gogule ma refer la agentii autorizati in ghilimele.Adica emitator-receptor.Dar pentru tine o sa modific textul.PA
despre asta e vorba, theBest-ule. Despre a citi, a te documenta din cateva surse pana intelegi fenomenele si a formula explicatii folosind un limbaj, formulari originale. Limbajul ala aproape de lemn trada faptul ca nu ai facut asta (ma refer la partea cu originalitatea)...Sunt convins ca pricepi despre ce e vorba, asa ca nu o mai zic cu subiect si predicat...
2 plusuri 0 minusuri

TheBest, mersi pentru raspunsul documentat.

Dar pentru mine misterul ramane procesul de corelare: cum faci ca doua particule sa fie corelate cuantic? De unde stii ca sunt 2 particule astfel?

Ce trebuie sa fac eu ca doi electroni de la mine din buzunar sa fie in stare de inseparabilitate cuantica? Evident, glumesc, dar sper ca fiind mai plastic, am fost mai clar.

0 plusuri 0 minusuri

Salut Quark.Scuze pt ca Nu am inteles intrebarea prima data.Foarte interesanta intrebare si am votat-o pozitiv.

Stii ca „entanglement” inseamna „încurcătură complicată”. E al dracului de complicata aceasta incurcatura. FITI ATENTI CUM SE PROCEDEAZA PRACTIC: polarizatia a doi fotoni este corelata, caci ei se obtin printr-o TEHNICA SPECIALA-Lumina ultravioleta de la un laser intra intr-un cristal neliniar. O parte din lumina este absorbita de cristal care apoi, cu energia cistigata, emite alti doi fotoni in domeniul vizibil. Acestia doi fotoni parasesc cristalul in directii diferite, datorita birefringentei cristalului, sub forma a doua conuri de lumina. O analiza atenta a sistemului arata ca cei doi fotoni care ies au polarizarile corelate cuantic. Practic, primul foton poate fi polarizat in orice directie, iar cel de-al doilea obligatoriu in directia perpendiculara. Functia de unda a celor doi fotoni este deci o superpozitie cuantica a situatiei clasice cand primul foton este polarizat vertical si al doilea orizontal, cu situaţia clasică când primul foton este polarizat orizontal si al doilea vertical.
Sa lasam acum cele doua raze de lumina care ies din cele doua puncte de contact ale conurilor de lumina sa mearga mii de ani lumina, in directii opuse. Sa masuram acum polarizarea luminii la unul dintre capete. Daca fotonul detectat va avea polarizare verticala, atunci functia de unda colapseaza in situatia "primul foton polarizare verticala - al doilea foton polarizare orizontala". Dacă cineva acum ar masura polarizarea fotonului de la celalalt capat acesta este in polarizare opusa, adica orizontala. Si invers, daca masoara primul foton in polarizarea orizontala, atunci cel de-al doilea este in polarizarea verticala.

Ce sa zic mai TheBest? Se pare ca nu ai inteles nimic.

P.S.
Si eu frecventam intr-o vreme site-ul stiinta.info :)
@Gogule:Pai daca ai stiut raspunsul de ce nu l-ai dat tu.Stii numa sa comentezi dupa ce vezi raspunsul.
Recunosc ca ma impresionasei, TheBest. Am crezut ca ti-ai revenit complet.

Dar dupa ce scrise gogu am verificat pe net si am gasit ca de fapt ai copiat raspunsul de pe site-ul asta - http://www.stiinta.info/news/463/.

Deci, cui sa-i dau premiul de cel mai bun raspuns? Tie, pentru cercetare pe Internet si furt intelectual ori autorului articolului, care nu stie de ce vorbim noi pe aici?

Macar putea si tu sa schimbi pe ici pe colo. Macar ai inteles ce ai copiat si pus aici?
Ei uite ca ati gasit unul din siteurile pe care le frecventez.Dar eu ti-am raspuns.Gogu daca a stiut de ce nu a raspuns el.PA
As vrea sa zic ca 99,999% din raspunsurile de aici sint luate de pe undeva, de la scoala, da prin carti, reviste sau internet. De mulet ori nici nu mai stii de unde ai informatia, stii, dar nu mai stii de unde stii, Ar fi cam greu sa mentionezi sursa, de fiecare data.
Una este sa citesti pe un site serios si sa scrii aici ceea ce ai citit, in cuvintele tale, alta este sa faci copy-paste de pe prima pagina web care-ti iese la cautarea pe Google. Nu putem accepta un atare comportament.
Nu putem risca conflicte juridice pt ca unora dintre utilizatorii site-ului nu le pasa de acest tip de problema.
2 plusuri 0 minusuri
Cred ca este vorba de existenta unui mediu necunostut, in care se gasesc doua particule aflate la distanta, prin intermediul caruia, o actiune asupra unei particule are influienta asupra celeilalte.
Particulele au interactionat in trecut si asa apar corelatiile. Cand se dezintegreaza un corp cu moment cinetic zero suma momentelor cinetice ale fragmentelor este zero, asta e un fel de corelatie (inseparabilitatea cuantica a marimilor de valori continue).
HarapAlb, dă, te rog, un exemplu, pentru că înţeleg în principiu, dar nu înţeleg cum se face în practică. Bănuiesc că nu toate particulele care au interacţionat în trecut sunt în corelaţie cuantică. Cum stabilesc cercetătorii în laborator că 2 particule cu care "se joacă" ajung corelate la un moment dat? Ce fac ei pentru a le face să fie corelate?
Cel mai simplu exemplu este cel al unui atom care se dezexcita si emite doi fotoni. Din conservarea momentului cinetic orbital rezulta ca suma momentelor de spin ale fotonilor este zero. Avem doua posibilitati intre care nu putem distinge primul are +1 al doilea -1 sau invers.
Inseamna ca daca-i dai uneia un pumn, cealalta se da la plins.