Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

3 plusuri 1 minus
2.0k vizualizari
De ce acest izotop este diferit fata de ceilalt prin a nu avea neutroni si care sunt consecintele acestui fapt? Am inteles ca nu este o regula, dar la scoala am fost invatat ca un atom este compul din proton, electron si neutron si nu mi-a zis nimeni de nici-o exceptie, dar tocmai acest fapt mi-a starnit interesul pentru aceasta "anomalie a elementelor".
Novice (183 puncte) in categoria Chimie

- Ca tot ce este natural, protiul exista... pentru ca proprietatile acestui Univers permit asta !  In speta, in cazul unui atom, actioneaza forta electromagnetica si forta nucleara tare. Daca intre particulele nucleare si electron se stabilesc echilibre (mai stabile sau mai instabile), acel atom/ izotop va exista !

- neutronii, particule neutre electric, au rol de "chit" in nucleu, au rolul de a-l tine cat mai compact , pentru ca protonii tind sa se respinga intre ei, avand sarcina pozitiva. Aceasta respingere lasa spatii intre protoni, iar aceste spatii sunt ocupate de neutroni !

- in cazul particular al Hidrogenului, exista un singur proton - si nu este obligatoriu sa fie acompaniat de un neutron - care nu are de ce sa-si joace rolul de "compactor" ! Asa apare izotopul de protiu, reprezentand 99, 98% din hidrogenul natural.
Cred ca Truth a vrut sa faca referire la echilibrul care apare intre forta nucleara tare si fortele electrostatice. Forta nucleara slaba actioneaza si ea, dar nu intra in discutia asta...
Da, este corect Gogu, este vorba de forta nucleara tare, nu cea slaba, merci pentru atentionare, modific ca sa nu ramana eronat !