Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
376 vizualizari
Experimentat (3.3k puncte) in categoria Fizica

2 Raspunsuri

1 plus 1 minus

Cel mai bun raspuns
Salut !

Raspunsul este imediat si direct - pentru ca electronul ARE MASA (desi foarte mica !), va fi supus fortei gravitationale.

In practica, forta gravitationala pe care o suporta electronul este extrem de mica, in fapt este neglijata in experimentele nucleare.
Doar o mica observatie: fotonul NU ARE MASA, dar undele electromagnetice sunt deviate de campurile gravitationale. In celebrul experiment din 1919 si in altele mult mai riguroase facute ulterior cu ocazia unor eclipse de soare, s-a evidentiat curbarea luminii sub efectul gravitatiei soarelui, rezultat al curbarii spatiului conform troriei relativitatii. Si o intrebare: ce e aia forta gravitationala, ca lumea nu prea stie :-)
4 plusuri 0 minusuri
Pentru a raspunde trebuie intai sa stabilim ce este gravitatia, lucru pe care nu il intelegem inca ci doar constatam efectele sale. Am inteles ca la nivel cuantic fortele sunt de fapt un schimb de particule - bosoni - si prezicem ca ar trebui sa existe un graviton, care sa explice forta gravitationala. Putem banui ca un electron in miscare in vid (nu e foarte clar ce e vidul), aflat la o distanta suficient de mare de orice corp masiv - stea, conglomerat de materie cosmica etc - nu este influentat de gravitatie sau influenta e neglijabila, iar atunci cand este suficient de apropiat de un corp masiv, este obligat sa urmeze distorsiunea spatiului creata de respectivul corp, si sa "cada" pe acesta.