Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
352 vizualizari
Clonarea este doar un aspect. "Mostra " genetica" conduce la "replicarea" individului respectiv. Insa crearea  INDEPENDENTA ar putea fi posibila? Ce se poate spune de "materialele" ce ar putea fi folosite? Cum ar putea sa se rezolve problema memoriei, a constiintei de sine, a gandirii logice?
Experimentat (1.5k puncte) in categoria Tehnologie

Desi subiectul este foarte delicat, din punct de vedere etic, putem sa-l abordam logic, cu distanta de trairile emotionale.

In acest moment cel putin 3 discipline au un orizont nelimitat:

- genetica

- astronomia

- IT-ul

Doua dintre acestea deja conlucreaza strans la descifrarea ADN-ului. Odata complet descifrat (ma refer la intelegerea completa a rolului tuturor bazelor azotate) , chiar daca munca este titanica si va mai lua multi ani, se vor construi simulatoare de ADN, asa cum exista tot felul de simulatoare de reactii chimice si multe alte procese.

Tot ce se intampla in celule, indiferent de complexitate, se poate pune in formule iar acestea pot fi manipulate/imaginate de calculatoare. E numai chestiune de timp si munca.

Revenind la intrebarea de fata, eu cred ca in mod cert, pur tehnic privind problema, se vor putea crea oameni in medii artificiale, pentru ca o fiinta vie se construieste singura de fapt. Trebuie sa aibe asigurate conditiile optime din care sa-si ia resursele.

Genetica va putea sa manipuleze informatia din ADN astfel incat sa obtina omul pe care si-l doreste, lasandu-l apoi sa se construiasca singur intr-un mediu de cultura sau implantat intr-un uter natural.

Momentul este inca departe, probabil, si este discutabil si din punct de vedere etic, asa cum spuneam mai devreme. Dar tot asa de discutabila a fost si bomba atomica, si cate altele care s-au materializat in cele din urma...
Logica spune ca e posibil, cel putin teoretic (deocamdata).
Asa cum ati remarcat foarte bine, problema este descifrarea ADN-ului si etica acestei proceduri.Insa DACA ar fi rezolvate aceste probleme , tot ar ramane inca una , dupa parerea mea: Am putea construi "replica"  omului ,am putea crea conditiile ideale de viata, insa cum i-am da "energia" de "start"? (Inca este imposibil sa se creeze viata din materie fara viata)
Ce fel de energie presupuneti ca va fi necesara?
Te referi la suflet sau la ce?Omul are suflet doar in conceptia credinciosilor nu si stiintific vorbind.Este posibilsi teoretic si practic insa nu acum.Este imposibil ase crea viata din materia fara viata spui tu.Dar ce este viata pina la urma?Dupamine viata este un corp material care are energie.Si daca aducem acea viata la nivel de atomi atunci ce mai este viata?Deci va fi posibil acest lucru dar numai atunci cind se vor cunoaste toate mecanismele vietii asa cum functioneaza ele.Nu stiu cind va fi posibil practic sau daca va fi posibil.Cam greu de dat un raspuns pt ca nu doar ADNul este cheia.Asta am vazut noi insa se pare ca sintem mult mai mult complicati decit am crezut initial.Gata descoperimADN-ulsi am rezolvat problema.Nici vorba de asa ceva sint si alte mecanisme.alte chimicale care intervin in acest proces,si care nu sint coordonate de ADN.Se pare ca ADN-ul cintine o informatie dar mai departe nu el este cel care face totul.Asa si calculatorul nostru are o informatie un soft dar nu este suficient sa ruleze singur ,este nevoie de noi sa coordonam ce sa facem cu acel soft.
"Dupamine viata este un corp material care are energie."
Conform afirmatiei dvs as putea trage concluzia ca bomba atomica este vie.(are de toate)
Interesant exemplul cu calculatorul. Din faptul ca cineva "ruleaza" un program ,reiese ca viata nu poate proveni decat daca CINEVA (programatorul) intervine.
Nu intram in polemica de cuvinte afirmand ca poate fi vorba de D-zeu.
Insa pana va trageti SUFLETUL ganditi-va daca e stiintific ca omul are cum sa faca asta.