Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
397 vizualizari

Salut! Vreau sa calculez suma dintre masa Soarelui si masa Terrei si ceva ma impiedica. Masa Soarelui este 2*10^30 kg iar masa Terrei este 6*10^24 kg. Suna simplu! Adun cele doua mase! Insa CUM? Cum operez cu acesti doi termeni? Nu m-ar interesa doar un raspuns in cifre (desi este binevenit) ci si modul de calcul. Am incercat fac suma celor doi termeni in Excel. Celula A1 are valoarea 2E31; Celula B1 are valoarea 6E25; iar in celula C1 am scris =A1+B1 si ghiciti ce primesc ca rezultat: 2E31 ceea ce evident este gresit (dupa cum observati 2E31 este DOAR masa Soarelui. Ce se intampla cu masa Terrei? Dispare?). Ce anume gresesc?! Recunosc ca nu ma prea descurc cu matematica insa sper sa primesc un raspuns pe intelesul meu. Multumesc anticipat!

Novice (252 puncte) in categoria Matematica

Raspunsul este 2,000006E31, adica (2 * 10^6 + 6) * 10^25. Motivul pentru care in Excel iti apare doar 2E31 este legat de precizia de reprezentare a numerelor reale. Click dreapta pe celula suma, Format cells, din tab-ul Number, optiunea Scientific precizia trebuie sa fie de cel putin 6 cifre zecimale.
Multumesc, multumesc! Acum am inteles. Am executat modificarile si in Excel si totul are sens. Apreciez raspunsul...