Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

3 plusuri 0 minusuri
414 vizualizari
Sunt oarecum surprins să constat cât de puţin se vorbeşte despre meteoritul care a explodat deasupra Rusiei vineri.

Mă întreb ce expunere media ar fi avut evenimentul dacă totul ar fi avut loc deasupra New York-ului, de pildă. Mă întreb şi dacă am fi avut parte de ştiri cu furturi din clădirile lăsate fără geamuri de suflul exploziilor. Dar probabil că din acest punct de vedere nu sunt mari diferenţe între o populaţie şi alta...

în fine, nu despre asta vreau să vă cer părerea. Am văzut pe Russia Today o analiză a evenimentului în care se vorbeşte despre o estimare a masei meteoritului, la intrarea în atmosferă, undeva între 10 şi 40 de tone şi o viteză de 30 km/s. Se vorbeşte acolo şi de un crater de 6 metri, deşi nu am văzut vreo imagine cu aşa ceva. Probabil o eroare.

Ce diferenţă ar fi fost dacă vorbeam despre, să zicem, 100 de tone? Ori 200? Cât de mare trebuie să fie un meteorit (şi ce compoziţie şi viteză de intrare în atmosferă ar trebui să aibă) pentru ca atmosfera terestră să nu îl mai poată dezintegra?
Senior (8.1k puncte) in categoria Terra-Univers
Legat de prima intrebare, as putea crede ca nu am fost deloc aproape de o catastrofa majora.  Aproape toti asteroizii care ne viziteaza fac parte din centura de asteroizi ce se afla intre planetele Marte si Jupiter. Majoritatea asteroizilor sunt atrasi gravitational de Jupiter, iar cei care aveau traiectorie haotica au fost captati in decursul celor cateva miliarde de ani de la formarea sistemului planetar.
Restul de meteoriti care au potential de distrugere sunt monitorizati de NASA. Restul care nu prezinta pericol cum a fost cel din Rusia nu s-a stiut de el pt ca nu facea parte din clasa celor care pot afecta planeta.

2 plusuri 0 minusuri

Am sa insir niste linkuri destul de interesante si care iti vor raspunde partial la intrebare !

Marime asteroid si potential de distrugere :