Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
2.1k vizualizari
Ce proprietăţi trebuie să aibă un obiect ca să fie atras de un magnet permanent?
Senior (11.9k puncte) in categoria Fizica

2 Raspunsuri

0 plusuri 2 minusuri
Aceasta intrebare mi se pare ca este una legata mai mult de chimie decat de fizica.
Junior (625 puncte)
0 0
Fizica și chimia sînt de fapt una și aceeași știință. Sînt separate doar prin tradiție, nu prin obiectul de studiu.

Iar răspunsul dumneavoastră nu răspunde la nimic.
0 plusuri 0 minusuri
Mai întîi trebuia să fie feromagnetic!  La apropierea unui magnet (cîmp magnetic) de un material feromagnetic face ce moleculele, atomii materialului respectiv să devină niste mici magneți, orientați în așa fel încît să fie atrași de magnetul care se aproprie. E vorba de modificarea planului orbitei electronilor din atomii materialului feromagnetic. Sînt și materiale diamagnetice, paramagnetice. Care sînt atrase  sau respinse foarte slab. Para magnetice= se magntizează in sens invers față de cele feromagnetice.
0 0
Nu, diamagneticele se magnetizeaza in sens invers...

Ceea ce poate parea curios e ca feromagnetismul nu depinde de fapt de elementul chimic in sine, ci de configuratia cristalina a acestuia. Bunaoara exista aliaje din metale nonmagnetice (Cu,Mn,Al) care au permeabilitate magnetica mare! De asemenea, oxigenul lichid, ceea ce este si mai curios, prezinta proprietati magnetice.
Fenomenul feromagnetismului este datorat alinierii spinilor electronici, impari. In material exista deja miliarde de microgrupari numite "magnetic domains" in care atomii sunt deja "cu electronii aliniati". Dar aceste microgrupuri au orientari dezordonate. Un camp magnetic exterior insa schimba aceasta dezordine, ii "aliniaza". Campurile interne, aliniate, se insumeaza, si aceasta face ca materialul sa intensifice de sute-mii de ori un camp slab aplicat din exterior.