Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
66.1k vizualizari
Tot întrebăm, profani ori nu, atunci când auzim că cineva şi-a cumpărat o maşină "Ce motor are?".

Dar ce înseamnă că "motorul e de 2 litri"? Şi cum sunt răspunzători cei 2 litri de caii putere ai maşinii?
Senior (11.9k puncte) in categoria Auto - Moto
0 0
capacitatea volumica de amestec ce intra in cei 2 litri  si puterea de explozie la aprindere in functie de cifra octanica
a benzinei motorinei sau kerosenului
 cu cat puterea gazului la explozie e mai mare cu atat creste turatia la motor  deci   prin reductie cu roti dintate creste si putereasunt motoare care au turatii de peste 10000  de ture pe minut  deci acestea pot avea CP foarte mari

4 Raspunsuri

2 plusuri 0 minusuri
Pai nu sunt raspunzatori in  nici un fel.

Poti avea un motor de 2 litri cu 80 de cai cum poti avea motor de 2 litri cu 200 de cai.

Mai nou moda este sa scoti motoare sub un litru cu peste 100 de cai, lucru aberant de altfel.

Capacitatea cilindrica se ocupa mai mult cu cuplul decat cu puterea.
Novice (218 puncte)
0 0
Vezi Mazda RX8 motor de 1.3 cu 240 cai putere, apropo de motor mic cu putere mare.
0 0
Dece consideri tu motorul de pe Fordul Bmax aberant? Tendinta de crestere
a puterii specifice este permanenta.
0 plusuri 1 minus
Volumul din cilindru cînd pistonul e jos x nr. de cilindri.
Experimentat (3.3k puncte)
4 plusuri 0 minusuri
Intr-un motor cu ardere interna, pistonul efectueaza o miscare rectilinie sus-jos in interiorul cilindrului. Capacitatea cilindrica se refera la volumul camerei de ardere din interiorul cilindrului atunci cand pistonul se afla in punctul cel mai jos al miscarii sale inmultit cu numarul de cilindrii.

Capacitatea cilindrica influenteaza puterea motorului atunci cand vorbim de aceasi tehnologie folosita. Un motor turbo diesel simplu (model mai vechi) de 2000 cmc este mai puternic decat unul de 1600 cmc de acelasi tip, dar este cu mult mai slab decat unul tot de 2000 cmc dar pe benzina sau diesel de ultima generatie.

Importanta este si turatia la care este conceput sa lucreze motorul. Diesel-urile asigura maximul de putere la o turatie mai mica decat un ”benzinar”.

Oricum, per ansamblu, trendul este reducerea greutatii masinilor urmarindu-se implicit reducerea capacitatii cilindrice a motoarelor. Bine, si tehnologia a evoluat si asta ne permite sa avem motoare sub un litru cu puteri de peste 100 cp.
Junior (1.5k puncte)
0 0
Răspunsul tău a fost mai clar, deci de la tine voi cere mai multe detalii. De ce se ocupă, după cum a răspuns altcineva, capacitatea de cuplu și nu de putere? Și atunci, cine se ocupă de putere?
0 0
Personal mi se pare cam stricta opinia ca puterea si cuplu sunt influentate de capacitatea cilindrica. Eu as zice ca solutia tehnica aleasa si tehnologiile utilizate influenteaza cuplul si puterea.
0 0
Salut! In primul rand trebuie clarificat ce se intelege prin capacitate cilindrica? Contrar cu aproape toate anunturile ce poti gasi pe net "Capacitatea cilindrica" inseamna volumul unui singur cilindru ,adica volumul descris de piston intre cele doua puncte moarte consecutice (PMS si PMI) si se noteaza cu Vs, iar cilindreea totala sau litrajul inseamna Vs inmultit cu numarul cilindrilor adica Vs*i=Vt  i=numarul cilindrilor iar Vt=Cilinreea totala sau Litrajul . Capacitarea cilindrica se calculeaza cu bine cunoscuta relatie:  Vs= πD²/4*S  Vt=Vs*i  unde D= alezaju iar S=cursa.  Asa este corect! Referitor la Cuplu motor respectiv puterea motorului mai putem discuta(Caracteristica externa= Moment motor efectiv*viteza unghiulara AC= Putere efectiva)
2 plusuri 0 minusuri
Este vorba de motoare cu ardere internă, care transformă energia termică în lucru mecanic, în energie mecanică, cu un anuit randament.

Puterea se măsoară fie în kW, fie în CP, cu raportul 1CP=0,735kW. De la o generaţie la alta nu s-a schimbat principiul care stă la baza acestor motoare, ci doar s-a îmbunătăţit randamentul conversiei între cele două energii. Cilindreea este unul din parametrii motorului cu ardere internă şi puterea este direct proporţională cu aceasta, dacă păstrăm restul parametrilor identici.

Fie că vorbim de motoare pe benzină, fie pe motorină, fie pe gaz sau alţi combustibili, toate au practic acelaşi principiu, doar că există diferenţele constructive, de funcţionare, sau ale calităţii combustibilului, care au puteri calorice diferite. Cunoaşterea de azi a produs tehnologii foarte performante, aşa că a compara doar cilindreea a două motoare, fără să ţinem cont de restul parametrilor, nu are suficientă relevanţă.
Experimentat (3.1k puncte)
...