Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
519 vizualizari
De ce sunt diferentele acestea,cum am evoluat noi sa avem grupe diferite?

De ce nu sunt compatibile toate intre ele?

La animale tot asa sunt impartite?
Junior (538 puncte) in categoria Corpul uman

1 Raspuns

5 plusuri 0 minusuri

Cel mai bun raspuns
1) Diferentele au aparut in cursul evolutiei, de notat e ca sunt mult mai multe clasificari pe grupe sangvine decat cele populare (0 A B AB). De ce am evoluat astfel e o intrebare cu raspuns mult prea vast, pe scurt: selectie naturala, mutatie si recombinare genetica.

2) Grupele sangvine reprezinta de fapt antigenul gasit pe membrana celulelor sangvine rosii, corpul uman ataca antigenii nefamiliari, prin urmare daca primesti alta grupa de sange decat a ta corpul tau va ataca celulele sangvine ca pe bacterii sau alte corpuri straine din cauza ca antigenul nu este recunoscut.

3) La animale se clasifica de obicei diferit, antigenii sunt diferiti, la unele primate insa se gasesc si aceeasi antigeni ca la oameni, cel putin cei din clasificarea AB0.
Foarte interesant! Mulţumesc!
Dar Rh-ul ce este?
Rh-ul este un antigen în plus față de cele cu OAB. În total am avea vreo 200 astfel de antigene, dar, pentru că celelalte nu creează probleme la transfuzii (nu sunt așa de agresivi anticorpii față de ele, probabil), nici nu sunt luate în considerare prea tare.