Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
1.3k vizualizari
Junior (575 puncte) in categoria Arta - Muzica - Film
plantele simt muzica?
  am observat miscari ale frunzelor cand acultam o melodie ft frumoasa
   am schimbat cu o alta melodie mai virulenta  si am vazut ca vibrau
  am revenit la cea dinainte  si frunzele se leganau frumos
0 0
Încercați și cu ventilatorul oprit.
0 0
Cat vorbim de viu poti fi sigur ca simte :)

1 Raspuns

3 plusuri 0 minusuri

Salut !

- Aceasta este o legenda atractiva destul de raspandita on-line, si cred ca are ca origine volumul "Viata secreta a plantelor" (http://www.scribd.com/doc/81442208/Viata-Secreta-a-Plantelor) - o amestecatura de fapte reale cu supozitii si interpretari subiective - invalida stiintific.

- Este inca un exemplu de antropomorfism - atribuirea unor caracteristici umane unor organisme primitive. Plantele nu au sistem nervos comparabil cu animalele superioare si, deci, nu au nici cea mai mica sansa sa "priceapa" muzica in felul uman.

- Daca totusi ar exista vreo influenta a muzicii asupra metabolismului plantelor (a sunetelor - vibratii ale aerului), aceasta ar avea exclusiv cauze fizico-chimice - nimic de natura "senzoriala". Chiar si asa, daca ar fi adevarate afirmatiile ca muzica face plantele sa creasca mai bine, serele profesionale ar fi sali de concert - dar nu se intampla asta, agricultorii merg pe calea clasica - balegar sau ingrasaminte chimice !smiley

- Ca ultim argument adaug ca am vazut anul trecut pe Discovery la MythBusters testata exact aceasta teorie - cu ajutorul unui electrograf (masura impulsurile electrice ale plantei ca raspuns la diverse tipuri de muzica). Concluzia: Myth Busted ! Nicio schimbare in indicatiile aparatului !

0 0
permite-mi sa te contrazic in unele aspecte: nu este o legenda faptul k plantele simt sunetele. e adevarat k nu au organe sau tesuturi specializate pt perceptia sunetelor, dar unele au celule ce le folosesc pt a "auzi" sau avea orice senzatie data de organele noastre de simt, si nu numai. e dovedit stiintific de cateva decenii.
agricultorii antici cantau plantelor si tineau cont de necesitatile lor. acum ne-am modernizat, si tinem cont doar de noi.
nu trebuie sa fi un geniu sa observi k in unele case, unde se discuta cu plantele, chiar dk le oferi minimum necesar de materiale, plantele sun mult mai sanatoase si mai frumoase decat cele crescute in sere sau li se ofera tot felul de "trasnai"
nu pot sa ma pronunt dk le place doar muzica de camera sau si alte genuri, dar stiu k la culturi nu poti observa fiecare planta in parte.
as avea o intrebare: pe ce considerent crezi k plantele sunt organisme primitive? dupa cata bio cunosc eu toate organismele sunt surprinzator de asmanatoare in esenta, doar k ne manifestam uneori diferit, in functie de specie.
emisiunea  MythBusters e foarte buna, atata timp cat nu uiti k demonstreaza DOAR ceea ce vor. nu stiu cat de sensibil a fost electrograful. poate k, dk fotografiau campul bioelectromagnetic "inainte si dupa" era mai credibila teoria lor.