Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
1.5k vizualizari
Junior (928 puncte) in categoria Cultura Generala
0 0
pai avand in vedere dovezile care le gasesti pe tot netul nu ar fi asa greu.
Arata-i videoclipuri pe youtube, cu sistemul solar. Daca nu vrea sa recunoasca atunci rezulta ca e incapatanat.

Dar puștiul cum crede că se petrec lucrurile? Că se învîrte Soarele în jurul Pămîntului? Sau că sînt amîndouă fixe?

Lucrurile nu pot fi dovedite ușor, și de fapt de-asta i-a trebuit omenirii atîta timp pînă să înțeleagă cine și cum se învîrte. Nu poți să ieși pe cîmp și să-i arăți puștiului: uite, vezi că Pămîntul se învîrte în jurul Soarelui? Că dacă ieși pe cîmp îți spune el ție: uite, vezi că Pămîntul e plat? Fiindcă plat se vede.

De aceea explicațiile sînt ceva mai complexe. În primul rînd puștiul trebuie să afle cam cît de mari sînt Soarele, Luna, Pămîntul și celelalte planete și cam ce distanțe sînt între ele. Apoi trebuie să afle de atracția gravitațională dintre corpurile astronomice. Atracția asta înseamnă că numai mișcarea de rotație poate ține planetele și sateliții lor într-un echilibru, altfel ar cădea toate în Soare (și probabil multe corpuri din trecutul Sistemului Solar au căzut deja).

Atunci pe scurt povestea e așa: Soarele e mult mai mare decît toate celelalte corpuri din sistem la un loc. Deci Soarele trebuie să fie în centrul orbitelor planetare. Apoi dacă planetele nu s-ar învîrti în jurul Soarelui ar cădea în el. Deci trebuie să se învîrtă.

Și cu asta demonstrația de principiu e gata. Acum pentru a-l convinge mai trebuie aduse dovezi concrete, vizibile.

Mișcarea de revoluție o putem urmări la celelalte planete, pe care le vedem efectiv orbitînd Soarele; nu trebuie decît să le observăm poziția pe cer zi de zi. Două dintre planete, Mercur și Venus, nu le vedem niciodată îndepărtîndu-se de Soare la mai mult de anumite unghiuri limită, ceea ce înseamnă că orbitele lor sînt interioare orbitei Pămîntului. Celelalte planete înconjoară și Soarele și Pămîntul, deci au orbite exterioare. Astfel ne putem afla propria poziție în sistem.

Unele evenimente astronomice ne ajută să ne verificăm teoriile. De exemplu din eclipsele de lună putem afla cît de mare e Pămîntul în raport cu Luna, din umbra rotundă pe care o vedem. Din eclipsele de Soare, care nu se văd decît de pe zone înguste ale Pămîntului, putem verifica din nou relația de dimensiune dintre Pămînt, Lună, Soare și distanțele dintre ele. Din fazele planetelor și din dimensiunile lor aparente putem afla cum se învîrt ele în jurul Soarelui, de exemplu Venus e mic cînd e plin (departe de noi) și mare cînd e nou (aproape de noi).

Și tot așa. Avem în prezent dovezi atît de solide, inclusiv fotografii făcute de obiectele pe care le-am trimis în cosmos, încît nu mai încape nici o urmă de îndoială că Pămîntul e cel care se învîrte în jurul Soarelui.

Apropo, puștii enervanți sînt de fapt cei care chiar înțeleg și vor să știe mai mult sau vor să li se demonstreze că lucrurile stau așa cum li se spune. Deci e bine că sînt enervanți. Cei cuminți și care nu ne sîcîie cu întrebări riscă mai mult să ajungă printre cei care cred că Dumnezeu a stabilit cine în jurul cui se învîrte.
0 0
Va multumesc pentru bucuria provocata de raspunsul dvs.
0 0
Nu te mai agita. Din ce stiu eu din studiul Pedagogiei, un copil nu va invata pentru ca ii spui tu ca asa este ci atunci cand va descoperi singur.
Pana atunci lasa-l asa cu credinta lui. Incurajeaza-l insa sa studieze, dezvolta-i curiozitatea si se va convinge singur. E singura solutie.
Îl iei de urechiuță și-l învîrți în jurul tău spunîndu-i  că dotdeauna cei mici se învîrt în jurul celor mari. Chear și în politică se întîmplă acest fenomen!
1. *Chiar
2. Nu vad legatura explicatiei cu politica
3. Nici macar nu e o explicatie
Cam greu sa dai o asa explicatie sau sa si mai demonstrezi.De demonstrat nici nu se pune problema ca nu prea poti demonstra.Chiar si oameni maturi cred ca este invers si daca cauti sa explici nu prea poti.Unia spun ca ei ar putea dar se vor da cu capul de chestii care lor le vor pune piedica.Daca iesi in afara atmosferei nu poti spune uite pamintul se roteste,pt ca cinev poate sa spuna ca de unde stii canu te rotesti tu in jurul pamintului.Si sa demonstrezi asta nu prea vad cum.Teoretic si teoria geocentrica este explicata dar mai greu este sa demonstrezi.Pe tema asta este de discutat si cred ca pustiul ala asta vrea sa faca sa ii aduci argumete ,demonstratii ca este cum spui tu.Si probabilstie ca nu prea ai cum sa aduci dovezi si te fierbe el pe tine se pare ca de aia ai si spus ca este enervant.Problema este cadupa cumvezi devenim nervosi atunci cind nu sintem in stare sa dam o explicatie sau sa demonstram ceva.Noi zicem asaeste dar nici noi nu ne explicam pe deplin ,unia din noi exact cumsta situatia.Deci tu doar stii capamintulse roteste in jurul soarelui si atit.Cu atiatea informatii nu ai cum face pe cineva sa creada asta.Si daca este incapatinat stie el ce stie,adica nu stie ,nu isi explica cum si vrea sa afle.Adevarul doar atunci cind intelegi un fenomen f bine o sa fii linistit si o sa tii minte toata viata acea chestie.Ei na uite ca mai facut si pe mine curios.Deci pamintul se rotste in jurul soarelui da sau ba?Si ce argumet aduci in acest sens.Singura chestie demonstrabila ar fi sa dai drumul unui corp de pe un bloc si el sa cada ceva mai departe sau chiar pe fatada acelui bloc ,desi si asta nu prea vad cum se poate demonstRA.atunci cind un corp cade el tot in acelloc va cadea pt ca si atmosfera se roteste odata cu pamintul.Deci naspa nu am demomstrat nimic concret.Pina la urma ce demomnstratie sau explicatie vine in sprijinul teoriei ca pamintul se roteste in jurul lui sau in jurul soarelui?Na uite ca acum intreb eu si sint pustiu ala si vreau sa stiu.Deci ce raspunsuri dati?De unde nu stiti ca soarele si restu universului nu se roteste in jurul pamintu;luicare sta fix?Pt ca la inceput teoria asta a fost la baza sinca f multe mii de ani.Cum sa ajuns la noua teorie si cum au demonstrat cei care au venit cu aceasta teorie?