Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
961 vizualizari
Senior (11.9k puncte) in categoria Tehnologie

2 Raspunsuri

0 plusuri 2 minusuri
Este un microscop lansat vreo 20 de ani în urmă în cosmos de Nasa, acesta are o lentilă șlefuită foarte bine și face poze din galactica vecină... Asta e ceea ce ne zicea profesoara de fizică, detalii nu știu...
Da, cum pune galactica pe lamelă?
Parerea mea este sa cititi mai bine intrebarea si eventual sa incercati sa modificati raspunsul (aveti un buton EDITEAZA), altfel riscati sa atrageti unele comentarii mai acide ori amuzante.
2 plusuri 0 minusuri

Există mai multe tipuri de aparate care se numesc microscop:

- cele optice, care folosesc lumină pentru a forma o imagine a obiectului;

- cele electronice, care folosesc fascicule de electroni care baleiază obiectul;

- cele atomice, care „pipăie” obiectul cu un ac foarte ascuțit, măsurînd fenomene la scară atomică.

În fiecare categorie există nenumărate subcategorii, de exemplu microscoapele optice pot fi obișnuite, confocale (cu scanare în trei dimensiuni), interferometrice etc., cele atomice pot fi cu efect tunel sau cu forță atomică etc. Apoi mai există și microscoape care nu formează o imagine a obiectului, dar care dau informații despre structura lui la scară foarte mică, cum e de exemplu un aparat cu difracție de raze X pentru analiza cristalelor, care se poate numi și el tot microscop (vezi cu el ceva mic). Apoi și spectroscoapele tot microscoape se pot considera, pentru că și ele spun ceva despre structura microscopică a obiectului.

Fiecare din aparatele astea furnizează informații diferite despre obiect: unele dau culoarea, altele compoziția chimică, altele forma suprafeței, altele ordonarea atomilor și moleculelor etc. E greu să compari performanțele unuia cu ale altuia, pentru că microscopul degeaba îți oferă rezoluție la nivel de atomi dacă tu vrei să vezi culorile, și degeaba îți oferă culorile dacă tu vrei să știi compoziția chimică.

Microscopul cel mai performant e cel care se potrivește cel mai bine cu interesul tău particular.