Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

299 vizualizari

Dr Amaya Moro Martin, un astronom de la Centrul de Astrobiologie din Spania, Edward Belbruno, de la Universitatea Princeton din SUA si multi alti cercetatori din acest domeniu cred ca viata a venit pe Terra prin intermediul unui fragment de stanca de pe alta planeta.

Junior (1.4k puncte) in categoria Terra-Univers

Salut Adrian !

Intai de toate, te rog sa n-o faci pe ziaristul :) si sa nu deturnezi concluzia articolului:

"Our study does not prove lithopanspermia actually took place, but it indicates that it is an open possibility." Deci vezi tu, cercetatorii astia "nu cred"  - pentru ca nu sunt crediciosi -  ei au relansat aceasta ipoteza (veche de altfel) prin prisma unor noi date. Mai este cale lunga pana la a demonstra asa ceva, ar trebui sa gasim viata prin Sistemul Solar si sa-i comparam ADN-ul cu cel al vietuitoarelor terestre. La o adica, contaminarea ar putea functiona si invers, viata sa apara pe Terra si sa fie "exportata" in Sistemul Solar in cursul vreunui impact cosmic ! Nu mai zic cu cate "gunoaie umane" am infestat deja Sistemul !

Cel mai mult ne-ar ajuta sa descoperim prin Sistemul Solar o forma de viata cu alta structura vitala, stiut fiind faptul ca TOATE formele de viata descoperite pana acum pe Terra folosesc acelasi principiu vital - indicand un stramos comun. Atunci am trage concluzia ca Viata este un fenomen banal si se produce oriunde conditiile o permit, in forme specifice - una din variante fiind cea neos-pamanteasca.

Daca exo-organisme descoperite o sa fie tot de tip terestru, nu vom putea trage concluzii privind unde a aparut viata prima oara - pe Pamant, in sistemul Solar sau aiurea - va trebui sa asteptam date provenind din alte sisteme stelare.

Sa avem putintica rabdare, poate ne fac vreo surpriza roboteii de pe Marte...

1 plus 0 minusuri
Contaminarea unui corp cu resturi de la altul este posibila. Exista destui meteoriti cazuti pe Terra ce provin de pe alte planete apropiate sau sateliti. Exista si organisme ce rezista la conditii greu de imaginat si ar supravietui unei calatorii prin spatiu urmata de o prajire la contactul cu alta atmosfera si suprafata. Ar putea fi posibile chiar contaminari intre sisteme stelare apropiate.

Mie personal mi se pare mult mai importanta intrebarea cum a aparut viata initial, indiferent ca s-a mutat sau nu. Panspermia doar spune ca locul de origine e altul, nu rezolva problema total.
Exact Gabriela, idea asta am vrut si eu sa o afirm in raspunsul meu, dar m-au intrerupt niste evenimente si am uitat.
Asta este cel mai important, daca se va demonstra fara tagada ca Viata - ca forma superioara de organizare a materiei - apare spontan oriunde conditiile o permit, nu conteaza unde a aparut - si vom sti cum sa abordam viitoarele explorari spatiale (in special ca o amenintare, Viata este competitiva !!)

In context, ma mir ca nu s-a mai avansat pe calea Urey-Miller, Ponnamperuma si Shram (care a ajuns pana la nucleotide) pentru a demonstra continuitatea posibilitatilor de aparitie a vietii din substante disponibile natural. Craig Venter a facut un pas important in celalalt capat al procesului - "programand" un ADN artificial.