Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
251 vizualizari
4 Vesta (mitologia romana - Vesta zeita virgina), este unul dintre cei mai mari asteroizi din Sistemul solar, avand diametrul de aproximativ 526 km .A fost descoperit de catre Heinrich Olbers Wilhelm in anul 1807 la 29 martie si cuprinde aproximativ 9 la suta din masa centurei de asteroizi din Sistemul solar.

Ansamblul stiintific NASA - Dawn a gasit dovezi suficiente cat sa afirme existenta  de apa si hidrogen in regiunile ecuatoriale ale aseroidului.

Carle Piter din cadrul stiintific de cercetare de la Universitatea Browun din Providence, Rhode Island, un veritabil om de stiinta al Terrei, de altfel, membru al navetei spatiale Dawn, afirma ca lucrarea indica peste 200 de gropi cu o adancime de aproximativ 200 de metri, care contin in exces apa si hidrogen.

Descoperirea este una de succes in urma scanarii acestor ,,gropi,, de instrumentele navetei ce detin o tehnologie avansata care masoara razele, neuronii din adancuri.

sursa - NASA sau NASA TV
Junior (1.4k puncte) in categoria Terra-Univers

Salut prieteni !

Subiectul este destul de interesant, dar trebuie pus in context si reamintite cateva informatii, pentru a fi intelese de toata lumea:

- Misunea Dawn este sustinuta de o sonda robotizata lansata in septembrie 2007 care are ca obiectiv Centura de asteroizi dintre Marte si Jupiter, despre care se presupune ca ar aduce "mesaje" din perioada formarii Sistemului Solar - inclusiv privind generarea conditiilor care au permis Viata pe Terra;

- Principalele obiective ale misiunii sunt asteroidul urias Vesta si planeta pitica Ceres (cel mai mare asteroid din Centura, 40% din marimea Lunii) - obiecte ceresti ramase neschimbate de la formarea Sistemului pentru ca nu au activitate vulcanica, atmosfera, etc

- Sonda a trecut in februarie 2009 la numai 549 km de Marte pentru a utiliza gravitatia acestuia ca rampa de lansare spre Centura de asteroizi. In iulie 2011, Dawn a intrat pe orbita asteroidului Vesta (mare succes, a fost dificil de "agatat" in campul gravitational redus al asteroidului ) si a inceput sa transmita date - inclusiv imagini. In acest punct se plaseaza observatiile interesante mentionate de Adrian: http://www.nasa.gov/multimedia/videogallery/index.html?collection_id=55971&media_id=151396491. Datele indica ca rocile contin hidrogen sub forma de apa inghetata sau hidroxil, dar nu cred ca este o tinta interesanta pentru un echipaj uman. Ca si compozitie, Vesta seamana bine cu Luna.

- Urmatorul obiectiv, mult mai interesant, este planeta pitica Ceres, care va fi orbitata in februarie 2015. Se presupune ca Ceres contine un strat gros de gheata, fiind foarte diferita fata de Vesta - fapt ce ar indica formarea in cu totul alta zona a Sistemului Solar.

PS: Haideti sa ne si culturalizam putin:

Vesta, fiica lui Saturn, veche divinitate romană, considerată drept protectoare a focului din cămin și a căminului în general. Vesta este adesea identificată cu Hestia din mitologia greaca.

- Ceres, zeița romană a recoltei și grâului. De aici vine cuvantul "cereale".

Nota 20 ptr detalii !, foarte concise, sunt convins totusi ca se vor face propuneri suficient de solide in viitor ptr a explora indeaproape Vesta, tinand cont de interesul maxim pe care il au majoritatea institutiilor de cercetare ale Terrei.