Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

4 plusuri 0 minusuri
2.7k vizualizari
De exemplu, ce gene avem in comun cu merele?
Junior (1.5k puncte) in categoria Biologie

3 Raspunsuri

5 plusuri 0 minusuri

Salut Dragos !

Interesant subiect, ne-ar fi necesar un biolog, pana una alta incerc sa subliniez cateva idei:

- Pana acum, stiinta afirma ca toate vietatile descoperite pe Terra impart acelasi arbore filogenetic - adica toate speciile provin din aceeasi bacterie primordiala, suntem rude cu totii ! Acest fapt este oarecum "incomod" teoriei generarii spontane a vietii pe Terra, te-ai putea astepta la mai multe solutii genetice primordiale paralele - dar exista potentiale explicatii si pentru acest fapt. (originea vietii este un subiect foarte vast);

- Mai putin cunoscut este ca genomul uman nu este depozitat exclusiv in ADN-ul nuclear (din nucleul celulei - 99, 5%) ci si in mitocondrii (0,5%). De marime medie in lumea vie, genomul uman este format din 3,2 miliarde de nucleotide (cele 4 tipuri de baze azotate), grupate in 22.000 de gene, grupate la randul lor in cei 2x23 de cromozomi - (descifrat in 2003 prin proiectul Genomul uman). Prin comparatie, recordmena planta "Paris japonica" are un genom de 5o de ori mai lung !

- Privind evolutia genomului, trebuie avut in vedere ca acesta nu este transmis doar linar la urmasi, ci sunt si procese de transfer orizontal, recombinare, creare de noi gene sau pierderea unora (cum a pierdut  stramosul uman 2 cromozomi prin fuziune fata de rudele maimute -care au ramas si astazi cu 2x24 cromozomi).

- Similaritati ale ADN-ului intre plante si animale sunt multe, dar este un domeniu specific. Eu iti indic niste date care circula pe net:  impartim 35% din gene cu algele, 19% cu mustarul, 9% cu orezul. Uite aici un tabel cu similaritati inter-specii: http://eugenes.org/all/hgsummary.html

Multumesc pentru raspuns! In sensul ultimului paragraf ma interesa o "dezvoltare". De exemplu, daca avem in comun cu mamiferele o gena care "spune" ca sangele este rosu si cald, sa zicem, ce gene am putea avea in comun cu un bob de orez?
Dragos, am inteles de la inceput cam ce doreai, dar problema ma depaseste, d-aia ziceam ca este necesar un biolog, daca nu un genetician.

Ideea principala este ca impartim cu rudele indepartate (bacterii, alge, plante, etc) genele care asigura functionalitatea celulei - si respectiv nu le impartim pe cele care asigura constructia "corpului".

Salut, fiinta umana este insasi un Univers.Trupul uman detine peste 80.000 de gene, si miliarde de celule. Fiecare celula detine un nucleu ce contine genomul uman, format din 46 de cromozoni care detin informatile necesare construirii si functionarii corpului uman.

Cromozonul este fapt un lant ADN spiralat, intesat cu nucleoide ale celor patru substante ,,de baza,, denumite - citozina, timina, adenina si guanina, care sunt canalizate in grupuri de gene, si care reprezinta doar 3  la suta din totalul materialului genetic uman. Restul de 97 la suta este un mister, fiindca rolul sau nu este inca cunoscut.

Un ansamblu de cercetatori de la Human Genome Project, initiat in anul 1990 in SUA de catre Departament of Energy si National Institutes of Health, afirma ca una dintre explicatile pentru existenta unei parti a restului de 97 la suta din secventele ADN - ului uman ar putea fi de origine extraterestra.

Junior (1.4k puncte)
Salut Adrian !

Privind "misterul restului de 97%" , un studiu recent (ENCODE Project) a demonstrat ca este o viziune falsa : cel putin 80% din ADN are rol in diverse procese biologice.
Un scurt rezumat aici: http://www.newscientist.com/article/mg21528811.400-dont-junk-the-junk-dna-just-yet.html
interesant!!
Foarte interesant!, si articolul scris de George Dvorsky ,,Declaratia privind constiinta animalelor,, aparut pe 12 09 a fost suficient, cat sa-mi atraga atentia.
0 plusuri 2 minusuri
Nu cred ca avem gene in comun cu plantele,ca ar insemna sasemanam cu ele.Avem gene comune cu primatele si cu alte mamifere.Ce sint genele ,ce face diferenta intre ele si asamai departe?Toate fiintele au la bazaacelasi ADN mai exact aceiasi structura de ADN.Ce face diferenta este cantitatea si modul de asezare a acestui ADN.Cum sa dau un ex simplu ,sa ma gindesc ar fi cubuletele aleacu care copii sejoaca si construiesc diferite chestii.Cubuletele alea toate sint la fel au aceiasi structura,insa asezate diferit pot da ceva diferit.La fel si numarul lor diferit duce la constructii diferite.Cam asa se intimpla si cu genele.Am zis asa in mare ca idee.Ca urmare avem in comun cu merele doar structura ADN-ului.Gene nu stiu de avem pt ca o gena la mar are un anumit numar de catene si baze azotate ,cu spatii altundeva si asa mai departe deci au o anumita lungime,asezare diferita etc.