Sunt pentru eliminarea predarii in scoli, sub forma de lectura, la care elevii / studentii iau notite. Pierdere de vreme ingrozitoare.
Predarea trebuie sa fie interactiva, cu participarea masiva a elevilor. Altfel, unii dorm, altii iau mecanic notite, ca sa aiba dupa ce sa copieze la teste, altii joaca avioane samd.
Invatamantul, in forma actuala, este, in opinia mea, depasit. Informatiile predate, f multe, sunt complet de utilitate pentru cei mai multi. Va dau un exemplu: majoritatea absolventilor de facultati tehnice, la 5 ani dupa terminarea studiilor, nu doar ca nu stiu sa mai rezolve o integrala, dar nici nu mai stiu, daca au stiut vreodata, care este semnificatia ei - la ce foloseste.
Dar reforma invatamantului se face greu nu doar la noi, ci peste tot. Si tarile care duc lumea mai departe (SUA, Marea Britanie, Japonia, China) sunt in cautari privind gasirea unei metode potrivite.
Sistemul de notare este si el depasit. Elevii sunt interesati de note, nu de cunostinte - si nimeni nu stimuleaza acumularea de cunostinte. Problema nu este a elevilor, ci a sistemului de educatie. E drept, unii profesori nici nu inteleg ce predau. Sunt pentru evaluarea continua, dar asta inseamna cursuri la care interactivitatea sa fie maxima, iar profesorii sa-si cunoasca studentii.