Dragos, aveti dreptate. Rotile spate se blocheaza. Dar NUMAI la vehiculele cu sistemul de franare defect. Adica cu repartitorul blocat pe pozitia deschis. La autovehiculele cu repartitorul pentru sistemul de franare functional, rotile nu se blocheaza. Evident, aici discut de autovehiculele care nu sunt echipate cu ABS (Anti Blicking System) sau EBD (Electronic Brake Distribution). La acestea din urma rezolva un computer si niste senzori cat si care roata franeaza. La cele mai vechi, exista pe puntea spate un repartitor mecanic (care se inchide sau deschide in functie de cat de "incarcata" este puntea). Si care, daca functioneaza corect, nu permite blocarea rotilor pe acea punte. In mod normal, nicio masina cu repartitor defect nu ar trece ITP-ul. Asta in cazul fericit in care din cauza unei franari mai bruste nu iese in decor.
In mod normal distributia fortelor de franare este cam 70-30 in favoarea puntii fata. Insa sunt si cazuri in care se franeaza 100% pe puntea fata (o dubita goala de exemplu, cu motorul in fata).
Accept sa nu aveti incredere in ceea ce spun eu. Dar faceti un mic efort si intreabati orice mecanic de la orice service. Sau, exagernd putin, intrebati un motociclist pe care roata franeaza el ( la motociclete sistemele de franare sunt independente pt fiecare roata, pe fata se actioneaza cu mana dreapta, pe spate cu piciorul drept), sau daca ar actiona numai roata spate pe o sosea umeda.
In concluzie, daca rotile spate se blocheaza, autovehicolul are foarte mari sanse sa paraseasca carosabilul. Ceea ce nu-i in interesul nimanui, nici al ocupantilor locurilor din masina cu pricina, nici al partenerilor de trafic.