Clic pe imagine pentru o rezoluţie superioară

La formarea sistemului nostru solar steaua din centrul acestuia, Soarele, a capturat aproape toată materia. Soarele conţine 99,8 din masa sistemului solar. Opt planete mari, planetele pitice, sateliții naturali ai planetelor, nenumărați asteroizi, sute sau mii de comete de comete, gaz şi praf cosmic, toate constituie nu mai mult de 0,2%.

Iată mai jos o imagine în care principalele corpuri cerești din sistemul nostru solar sunt comparate, din punct de vedere al mărimii.

Apoi, în următoarea imagine, puteți vedea care sunt distanțele dintre corpurile cerești din sistemul nostru solar, de asemenea, la scară.

În fine, în ultima imagine din articol, veți putea vedea câtă lumină solară ajunge la planetele sistemului solar.

În acest fel, credem, vă puteți o forma mai aproape de realitate despre dimensiunea enormă a sistemului solar, despre distanțele colosale care separă corpurile cerești din acesta și despre locul privilegiat pe care-l Terra în acest joc cosmic.

Raporturile de mărime dintre planetele sistemului solar și Soare, la scară

Clic pe imagine pentru o rezoluție mult superioară.

Ordinea planetelor, din imaginea de mai sus: Mercur, Venus, Pământ (și Luna), Marte, Jupiter, Saturn, Uranus, Neptun. Planetele pitice: Pluto, Haumea, Makemake și Eris.

Distanţele dintre planetele sistemului solar, la scară

Distanţele dintre corpurile din sistemul nostru solar sunt enorme. Din această cauză modelele din cărţi ori de pe site-urile web de cele mai multe ori nu reprezintă distanţele dintre corpurilor cosmice ori dimensiunea comparativă a acestora la scară.

Soarele, în comparaţie cu planetele sistemului solar, este pur şi simplu enorm. Diametrul Soarelui este de 3,5 ori mai mare decât distanţa Pământ-Lună şi aproape de 110 ori mai mare decât diametrul Pământului.

Clic pe imagine pentru o rezoluţie superioară