Harta lumii, realizată de geograful german Sebastian Münster şi publicată în 1574.
Pentru rezoluţia maximă, clic pe imagine.

1. O campanie de vaccinare de 20 de ani a prevenit decesul a 10 milioane de copii
[De la formarea sa în anul 2000, compania non-profit "the Vaccine Alliance" a vaccinat circa 700 milioane de copii împotriva poliomielitei, pojarului, holerei şi altor boli, prevenind astfel circa 10 milioane de decese.]

2. Georgia este ţara cea mai activă din punct de vedere al minării de bitcoin, unde circa 10% din consumul de energie electrică merge în această direcţie.
|| Dar cu valoarea bitcoin ajunsă la 3,600 $, în medie, minarea unui bitcoin a ajuns mai scumpă decât valoarea unuia.

3. Facebook a încurajat copiii să cheltuiască banii părinţilor pe jocuri, fără acordul ultimilor
[Conform dezvăluirilor, în documente interne Facebook a numit această practică "fraudă acceptabilă", iar pe copiii care cheltuiau mult - "balene". Mulţi dintre copii nu erau conştienţi de cheltuieli, cardurile părinţilor fiind ataşate conturilor folosite pentru plăţi pentru diverse jocuri (Angry Birds, Ninja Saga etc.).]

4. Programul de inteligenţă artificială DeepMind (Alphabet) a învins jucători de top la StarCraft II
[După jocul de dame (1994), şahul (1997), jocul de go (2016), iată că a venit vremea ca inteligenţa artificială să depăşească omul la un joc de strategie complex, precum StarCraft.]

5. Cât de repede se mişcă Pământul?
[Circumferinţa Terrei la ecuator este de circa 40.070 km. Prin urmare, în jurul propriei axe Terra se deplasează cu 1.670 km/h.
În jurul Soarelui, Pământul se deplasează cu 29,73 km/s ori 107,26 mii km/h, călătorind 940 milioane de km în 365,25 zile.
Dacă ne raportăm la centrul galaxiei, Pământul (împreună cu întreg sistemul solar) se deplasează cu 200 km/s, având nevoie de circa 230 milioane de ani pentru o rotaţie completă în jurul centrului Căii Lactee.]

6. NASA va efectua prima tentativă de deviere a unui asteroid de pe orbita sa în anul 2022
[NASA va iniţia în premieră o tentativă de deviere a unui asteroid de pe orbita sa în anul 2022, cu ajutorul misiunii DART (Double Asteroid Redirection Test). Numit Didymoon, asteroidul-satelit are circa 150 de metri înălţime şi aparţine sistemului dublu de asteroizi Didymos. Misiunea DART va fi prima tentativă a NASA de a demonstra impactul cinetic, prin care asteroidul va fi lovit pentru a i se afecta dinamica în vederea asigurării protecţiei faţă de un potenţial viitor impact al asteroidului.]

Modulul de comentarii de mai jos poate fi folosit, dar este încă în perioada de testare.
Se pot publica comentarii după înregistrare ori pur și simplu ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate, înainte de publicare.

Ești „vizitator” ( ori Fă-ți un cont! )