Zona geotermală Dallol din Etiopia este considerată drept unul dintre mediile cele mai ostile vieţii de pe Terra. Apa este de 3 ori mai sărată decât apa oceanului, este contaminată cu metale grele, cu temperaturi de până la 110 grade Celsius, iar aciditatea este extrem de ridicată. Şi cu toate acestea o echipă de cercetători, curioşi cu privire la limitele vieţii pe Terra, a descoperit că ceva trăieşte în acest mediu extrem.

Ce au descoperit cercetătorii? Nişte vietăţi foarte mici, din ordinul Nanohaloarchea (care fac parte din arhee, unul dintre cele trei domenii ale vieții, alături de Bacteria și Eucaria). În fapt, oamenii de ştiinţă au extras ADN din cristalele de sare din zonă şi au efectuat analiza acestora.

Imagine care arată zonele folosite pentru extragerea materialului analizat, precum şi rezultatele analizei

Studiul, publicat în revista Nature, menţionează că descoperirea poate avea implicaţii în înţelegerea vieţii pe Terra şi... Marte. Înţelegând limitele vieţii se poate dovedi esenţial în stabilirea locurilor din  sistemul nostru solar unde ne propunem să căutăm existenţa vieţii.

credit imagine: Nature

Modulul de comentarii de mai jos poate fi folosit, dar este încă în perioada de testare. Logarea prin FB, Twitter și Google nu funcționează pt moment.
Se pot publica comentarii după înregistrare ori pur și simplu ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate, înainte de publicare.

Loghează-te cu... ( ori Fă-ți un cont! )