ComenteazaNu pare deloc o idee controversată să spui că cei mai mulţi oameni consideră că mai multă controversă poate îmbogăţi dialogul pe un anumit subiect. De exemplu, directorii TV cred că programele mai controversate vor atrage cei mai mulţi spectatori.

 

 

 

Mai mult, dintre persoanele chestionate, 91% au apreciat controversele ca fiind imbolduri pentru conversaţie (Chen & Berger, 2012). Această presupunere referitoare la avantajele aspectelor scandaloase şi controversate este pusă la îndoială în prezent, dar ar trebui să fie?

Găsirea punctului de echilibru

Internetul oferă o modalitate uşoară de a vedea ce subiecte provocă cele mai aprinse dialoguri. Tot ce trebuie să faceţi este să aruncaţi o privire în partea de jos a unui articol şi să vedeţi cât de mulţi oameni îşi exprimă părerea la secţiunea de comentarii.

Asta au făcut Chen şi Berger (2012) într-un studiu care a analizat  articolele postate pe Topix.com, un site de ştiri.

Ei au numărat comentariile postate la articolele de ştiri care au fost apreciate ca fiind generatoare de controversă la un nivel scăzut, mediu sau ridicat. Iată câteva exemple:

• Nivel scăzut al controverselor: "O nouă balenă hibrid descoperită în Oceanul Arctic."
• Nivel mediu al controverselor: "Proiect de lege în statul New York ce propune interzicerea ‘ţigărilor electronice’ până când FDA va adopta o poziţie pe acest subiect."
• Nivel ridicat al controverselor: "Un senator din Oklahoma doreşte purtarea armelor de foc la vedere în campus."

Apoi, cercetătorii au numărat comentariile făcute la fiecare articol.

Ceea ce au descoperit a fost că atunci când subiectele erau cotate ca având un nivel fie ridicat, fie scăzut dpdv al controverselor asociate lor, existau, în medie, mai puţine comentarii postate. În schimb, subiectele în care controversele erau cotate ca fiind la un nivel mediu erau mult mai comentate .

Aceste rezultate par a fi surprinzătoare, deoarece ne-am aştepta ca articolele cele mai controversate să stârnească cele mai multe conversaţii, dar se pare că acest lucru nu s-a întâmplat.

Controversa îi face pe oameni să se simtă inconfortabil

Pentru investigaţii suplimentare, cercetătorii s-au mutat în laborator. Aici manipulau nivelul de controversă asociat subiectelor şi apoi îi lăsau pe participanţi să converseze online. Încă o dată, subiectele moderat controversate erau cele despre care oamenii discutau cel mai mult. Ei au făcut următoarele constatări:

• Subiectele cele mai controversate erau şi cele mai interesante, dar era şi mult mai incomod să se vorbească despre ele, astfel încât tendinţa era aceea de a fi evitate.

• Cu toate acestea, depinde cât de anonim te simţi. Când oamenii vorbeau online ca anonimi, ei suportau mai multe controverse decât atunci când cunoşteau persoana cu care vorbeau.

Deci, intuiţia noastră, care ne spune că subiectele controversate ne provoacă la discuţii, este temperată de faptul că oamenii consideră că este incomod să discute despre ele.

Dacă vreţi ca oamenii să vorbească despre site-ul, produsul sau afacerile voastre sau doar să vorbească cu voi (!), se pare că trebuie să aveţi în vedere o măsură optimă a controversei.

Adaugaţi un strop de controversă care să încălzească dezbaterea, dar nu atât de multă încât oamenii să prefere să tacă.

Traducere de Maricica Botescu după too-much-controversy-kills-conversation-rather-than-causing-it, cu acordul autorului.

Write comments...
symbols left.
Ești vizitator ( Sign Up ? )
ori postează ca „vizitator”
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.