O echipă de cercetători de la Universitatea de Stat din Iowa, condusă de către Anumantha Kanthasamy, care în ultimii 10 ani s-a ocupat cu descifrarea mecanismelor complexe asociate cu apariţia şi evoluţia maladiei Parkinson, a descoperit un indiciu esenţial care oferă speranţe pentru găsirea, pe viitor, a unei posibilităţi de vindecare a celor afectaţi de această boală degenerativă.

Cum apare maladia Parkinson?

Cei afectaţi de această maladie prezintă un deficit important de dopamină. Unele celule ale creierului produc, în mod obişnuit, această substanţă chimică - dopamina - un neurotransmiţător prin intermediul căruia celulele nervoase controlează mişcările corpului. În cazul celor care suferă de Parkinson, celulele nervoase responsabile cu producerea dopaminei se distrug, iar nivelul acestui mediator chimic scade, putând apărea probleme cu mişcarea corpului.

Ce a descoperit Kanthasamy?

Studiile lui Kanthasamy au relevat faptul că la nivelul creierului există o anumită proteină care, aparent fără vreun motiv, distruge celulele nervoase producătoare de dopamină. Din milioanele de celule care există în creierul uman, bolnavii de Parkinson pierd în jur de 10000. Neobişnuita proteină este cunoscută sub numele de kinază-C sau PKCδ. Kanthasamy şi echipa sa au descoperit un compus chimic care neutralizează kinaza-C, permiţând celulelor nervoase care secretă dopamina să supravieţuiască şi să funcţioneze corect. Această descoperire  va furniza idei noi producătorilor de medicamente, existând deci speranţe ca prin intermediul unor viitoare tratamente să fie oprită evoluţia maladiei sau poate chiar vindecarea totală a celor afectaţi de aceasta.

Sursa: aici