Nebula OrionPrin interpretarea spectrului undelor electromagnetice recepţionate din spaţiu de instrumente din ce în ce mai performante, astronomii pot detecta tipurile de compuşi chimici prezenţi în spaţiul extraterestru. Folosind instrumentele de înaltă performanţă ale telescopului Herschel, lansat în spaţiu anul trecut de Agenţia Spaţială Europeană, cercetătorii au folosit noi tehnici pentru a îmbunătăţi rezultatele privind compunerea chimică a nebuloasei Orion prin spectroscopie, rezultate care îi vor ajuta pe astronomi să înţeleagă mai bine structura chimică a spaţiului (spectroscopul este un instrument cu ajutorul căruia se examinează experimental spectrele corpurilor/substanţelor).

În urma analizei radiaţiei venite de la nebuloasa Orion, cercetătorii, conform site-ului Wired.com, au detectat toate elementele necesare vieţii. După cum se poate observa din imaginea de mai jos, în care puteţi vedea spectografia radiaţiei cosmice, în nebuloasa Orion se găseşte: metanol, acid cianhidric, dioxid de sulf, hidrogen sulfurat, monoxid de carbon, apă şi alţi compuşi.

Nebuloasa Orion

Imagine preluată de pe wired.com

Nebuloasa din Orion este o unul dintre cele mai observate şi fotografiate obiecte de pe cerul nocturn, precum şi unul dintre cele mai studiate obiecte cereşti. Aceasta a dezvăluit astronomilor multe secrete despre procesul formării stelelor şi al sistemelor planetare. Nebuloasa Orion este localizată la aproximativ 1300 de ani-lumină de Pământ şi este cea mai apropiată regiune activă din punct de vedere al formării stelelor.