Până recent a fost un mister pentru astronomi de ce galaxiile formate la puţin timp după naşterea Universului au dat naştere la mai multe stele decât au făcut-o galaxiile mai recente, cum este Calea Lactee. Cheia misterului? Aceste galaxii vechi aveau mai mult gaz, mai mult "combustibil" necesar pentru crearea de stele.

Pentru a ajunge la acest rezultat, cercetătorii au trebuit să upgradeze instrumentele, adăugând senzori mai performanţi interferometrului folosit. Iar pentru că emisiile de hidrogen ale acestor galaxii distante sunt foarte dificil de detectat, a fost măsurată emisia de lumină a moleculelor de monoxid de carbon care, rotindu-se, emit fotoni. Cum cantitatea de monoxid de carbon este un indiciu sigur pentru cantitatea de hidrogen existentă (proporţiile dintre cele două elemente fiind bine stabilite), cercetătorii au putut determina cantitatea de hidrogen din aceste galaxii primordiale şi astfel cauza capacităţii acestora de a forma mai multe stele. Astronomii de la Institutul Max Planck din Germania au arătat, de asemenea, că aceste galaxii străvechi au folosit gazul din zona proximă lor pentru a-şi menţine ritmul alert de creare a stelelor.

Sursa: aici.