GoogleÎntr-un articol publicat la sfârşitul anului 2009 în New York Times, Adam Raff, co-fondator al firmei Foundem, care are un site de comparaţie a preţurilor în Marea Britanie, a acuzat Google că îşi plasează propriile servicii pe primele locuri în rezultatele pe care le oferă motorul său de căutare, în acest fel alte firme suferind pierderi importante. Acuzaţia vizează lipsa unei neutralităţi în politica de livrare a rezultatelor căutărilor utilizatorilor şi introducerea artificială, ocolind algoritmii Google, pe primele locuri ale serviciilor gen Google Maps, Google Travel, Google Finance, Google Insurance, Google Real Estate, Google Telecoms, Google Books etc.

 

Pe 24 februarie a apărut ştirea conform căreia Comisia Europeană a efectuat o investigaţie preliminară privind modul în care Google stabileşte rezultatele interogaţiilor pe motorul său de căutare, în urma acuzaţiilor de lipsă a neutralităţii privind modul de furnizare a rezultatelor de către trei firme. Una dintre firme este Foundem, al cărei co-fondator a scris articolul acuzator în New York Times.

Pe 25 februarie, pe unul dintre blogurile Google a fost publicată o explicaţie oficială a Google privind modul în care Google efectuează căutarea. Iată mai jos paragrafele cele mai interesante din textul scris de Amit Singhal.

"Ierarhia rezultatelor căutărilor pe Google este stabilită cu ajutorul unor algoritmi care încearcă să identifice cel mai relevant răspuns pentru interogaţia efectuată de un utilizator. [...] Algoritmii noştri folosesc sute de indicatori de relevanţă şi aceştia constau în factori cum sunt cuvintele folosite pe o pagină web ori prestanţa site-urilor ce indică spre o anumită pagină web. Aceşti indicatori şi algoritmii noştri sunt într-un proces de continuă îmbunătăţire. În medie, facem una sau două modificări în fiecare zi. [...]

Filozofia noastră se bazează pe trei elemente:
::: 1. generarea algoritmică a rezultatelor;
::: 2. nici o interogaţie nu este amânată;
::: 3. ţinem lucrurile simple.

După aproape 20 de ani, am pierdut şirul întrebărilor privind motivul pentru care Google a ales să stabilească ierarhia rezultatelor interogărilor în mod algoritmic. Noi vedem lucrurile astfel: web-ul este construit de oameni. Ei sunt cei care crează pagini şi le relaţionează între ele. Noi folosim această contribuţie prin algoritmii noştri pentru a stabili ierarhia rezultatelor. Credem că este o mult mai bună soluţie decât să aranjăm "de mână" aceste rezultate. [...]

Deşi activez în acest domeniu de aproape 20 de ani, cred că tehnologia căutării se află încă în stadiul de copilărie. Ştiinţa căutării este probabil încă la momentul în care mergem de-a buşilea. În curând vom învăţa să mergem. Sper ca în timpul vieţii mele voi vedea acest domeniu intrând în perioada adolescenţei sale.

Între timp, noi ne străduim să îmbunătăţim modul în care răspundem interogărilor utilizatorilor. Iată un exemplu: dacă o să căutaţi după "search engine", în 0,14 secunde rezultatele afişate vor fi: AltaVista, Dogpile Web Search, Bing şi Ask.com."

 



Dacă găsiţi scientia.ro util, sprijiniţi-ne cu o donaţie.


PayPal ()
CoinGate Payment ButtonCriptomonedă
Susţine-ne pe Patreon!